Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wskaźnik klimatu konsumenckiego spada

Wskaźnik klimatu konsumenckiego (TNS Consumer Index) spadł w marcu o 3,6 pkt wobec lutego br. - do minus 30,2 pkt - poinformował w wtorek Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska w marcowym raporcie społeczno-politycznym "Barometr Nastrojów Ekonomicznych".


Autor: PAP
Data: 19-03-2013, 17:22

Według analityków z TNS Polska wielkość marcowego wskaźnika oznacza, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. "Na pogorszenie się klimatu konsumenckiego wpłynęły przede wszystkim ocena zmian w sytuacji ekonomicznej Polski oraz roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Pozostałe elementy składowe wskaźnika również spadły, ale w niewielkim stopniu" - napisano w raporcie.

W komunikacie podano, że wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wyniósł w marcu minus 37,1 pkt. "Jest to o 3,3 punktu mniej niż przed miesiącem. Na pogorszenie się sytuacji wpłynął głównie spadek oceny zmian w sytuacji ekonomicznej Polski" - wyjaśniono.

Zgodnie z badaniami TNS Polska w marcu Polacy gorzej oceniali kondycję finansową gospodarstw domowych w porównaniu do lutego 2013 r. Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych spadł o 3,8 punktu i obecnie wynosi minus 23,3 pkt. "Na obserwowany spadek wartości wskaźnika wpłynęło przede wszystkim pogorszenie rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisano.

Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej optymistyczny jest klimat konsumencki.

Minimalny poziom wskaźnik osiągnął na początku 2002 r., kiedy wyniósł -45 pkt., a maksymalny w pierwszej połowie 2008 r., kiedy wyniósł 13,7 pkt.

Badanie przeprowadzono w dniach 1-4 marca 2013 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

TNS Polska RSS ALERT    /    nastroje konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!