• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wszystkie firmy spożywcze mają wspólne wymagania

Wszystkie firmy branży spożywczej muszą spełnić szereg wspólnych, wysokich wymagań dotyczących bezpieczeństwa żywności - mówi Andrzej Wąs, Presales Manager Europe East z firmy IFS.
  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 26-05-2021, 08:01
Wszystkie firmy spożywcze mają wspólne wymagania
Andrzej Wąs z firmy IFS

Zwraca uwagę, że od strony informatycznej wiążą się one z potrzebą łatwej i szybko dostępnej odpowiedzi na pytania dotyczące śledzenia ścieżki produktu, parametrów określonych punktów kontrolnych (HACCP), weryfikacji i zidentyfikowania ewentualnej wadliwej partii produktu ze wskazaniem kanałów dystrybucji i końcowych kontrahentów.

Różnorodna produkcja

- W podanych przykładowych sektorach różny okres przydatności zarówno surowców jak i wyrobów finalnych warunkuje inne procesy produkcyjne, planistyczne oraz odrębną organizację pracy zakładu. Co ciekawe w pierwszej grupie – gdzie surowce są „mokre” - mleko i mięso - pewne podobieństwa będą zanegowane różnym sposobem planowania wynikającym z innej organizacji sieci sprzedaży. Tak więc zakład mięsny inaczej będzie planować produkcję posiadając własną sieć sklepów z asortymentem sprzedawanym w luzie – często zamówienia zbierane do popołudnia poprzedniego dnia, produkcja w nocy i nad ranem wysyłka do sklepu, inaczej zaś – podobnie jak mleczarnia - gdy współpracuje tylko z handlem wielkopowierzchniowym, gdzie 100 proc. produktu jest w MAPie (z ang. Modified Atmosphere Packaging, czyli pakowanie w atmosferze modyfikowanej/ochronnej) bądź pakowane próżniowo - mówi Presales Manager Europe East z firmy IFS.

Systemy ERP

Zapytany, czy te różnice wpływają na stosowane rozwiązania i systemy IT, w tym systemy ERP, stwierdza, że tak. - Nawet rozwiązania w tym samym sektorze, dla firm produkujących podobny asortyment będą się różniły, tak jak te firmy różnią się w pomyśle na biznes, w organizacji i wewnętrznej kulturze czy nawet osobowości właścicieli i zarządzających. Nowoczesne rozwiązania powinny cechować się elastycznością i łatwością w dostosowaniu aplikacji nawet przez samego klienta – tylko w ten sposób bowiem można przenieść biznesowe know how każdej firmy w rygory algorytmów, zer i jedynek - wyjaśnia.

Dodaje, iż dodatkowo cały czas firma żyje, zmienia się, rozwija, dopasowuje do wymagającego rynku lub go kreuje, więc tylko najlepsi dostawcy proponują partnerstwo w tej cyfrowej ewolucji rozumiejąc, że tzw. „moment of service” , czyli weryfikacja producenta żywności przez końcowego klienta (czyli każdego z nas) w chwili smakowania produktu jest ostatecznym sprawdzianem, czy niewidoczny dla konsumenta system nie zawiódł.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!