• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wynajem długoterminowy może uratować całą branżę motoryzacyjną

Firmy, tnąc koszty, redukują floty. Branża CFM spróbuje to wykorzystać, a koncerny samochodowe chcą odkroić kawałek tortu dla siebie - czytamy w Pulsie Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 05-02-2009, 08:56

Podczas gdy kraje starej Unii i Stany Zjednoczone od kilku miesięcy borykają się ze spadającym na łeb na szyję popytem na samochody, do nas skutki kryzysu gospodarczego zaczynają docierać dopiero teraz. Pierwsze zwiastuny nadciągających kłopotów pojawiły się połowie roku, kiedy powoli zaczęła spadać sprzedaż. Najlepiej radziły sobie samochody z wyższej półki - jaguary, lexusy, mini i smarty, tymczasem auta ze średniego przedziału cenowego nie cieszyły się już takim zainteresowaniem.

Zeszły rok dilerzy samochodowi zamknęli jeszcze w miarę dobrym wynikiem, który uratowały liczne wyprzedaże i obawy klientów o wzrost cen, spowodowany spadającą wartością złotego. Jednak sielanka się skończyła. Szacuje się, że w styczniu sprzedaż nowych aut była o 10 proc. mniejsza niż w grudniu zeszłego roku. Prawdopodobnie była też niższa niż w styczniu 2008 r. Analitycy przestrzegają, że rok 2009 będzie dla branży wyjątkowo trudny.

Jak wynika z ostatniego raportu PricewaterhouseCoopers "Badanie rynku dile- rów samochodów osobowych. Polska/Europa Środkowa i Wschodnia", liczba kredytów bankowych na zakup nowych samochodów spadnie w tym roku aż o jedną piątą. Zmniejszy się też produkcja. Prognozy przewidują spadek od 10 proc. do nawet 20 proc. Koncerny ratują się jak mogą, aut będzie więc na rynku mniej, co za tym idzie wzrosną ceny. Ale i tak może dojść do nadprodukcji. Zwłaszcza że jak dotąd główni nabywcy nowych samochodów, czyli firmy, ograniczają zaplanowane zakupy.

- Od jakiegoś czasu firmy, szczególnie te większe, wstrzymują decyzje zakupowe, chcąc wysondować, jak na koniunkturę w Polsce wpłynie kryzys światowy - mówi Hubert Stańczyk, dyrektor sprzedaży flotowej w Toyota Motor Poland.

- Użytkowanie aut w wielu firmach należy do grupy największych kosztów i ograniczanie ich jest w pełni zrozumiałe - wtóruje Hubert Laszczyk, dyrektor zarządzający firmy Express, oferującej krótko- i długoterminowy wynajem.

Nawet rynek flotowy w ostatnich miesiącach ostro wyhamował.

- Po dwóch poprzednich latach, gdy wzrost przekraczał 20 proc., rok 2008 zakończył się wzrostem zaledwie sześcioprocentowym. Wydaje się całkiem realne, że w 2009 r. będziemy świadkami niewielkiego kurczenia się rynku - przewiduje Hubert Stańczyk.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!