Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wysoka jakość atutem polskiej żywności

Minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel powiedział w sobotę w Berlinie, że wysoka jakość oraz konkurencyjna cena są atutami polskiej żywności na rynkach międzynarodowych. Szef resortu uczestniczy w Zielonym Tygodniu - międzynarodowych targach rolno-spożywczych.

Wysoka jakość atutem polskiej żywności
Krzysztof Jurgiel, minister rolnictwa /fot.żelaznastudio

Autor: PAP
Data: 16-01-2016, 13:58

"O naszej konkurencyjności decyduje przede wszystkim wysoka jakość naszej żywności, która jest bezpieczna i spełnia wymagania stawiane przez prawo żywnościowe Unii Europejskiej i innych regionów świata (...)" - powiedział Jurgiel polskim dziennikarzom w Berlinie. "Polska żywność jest też cenowo konkurencyjna" - dodał minister.

Zielony Tydzień uważany jest za największe tego typu spotkanie producentów żywności i maszyn rolniczych oraz wyposażenia gospodarstw na świecie. Polski udział w Targach Berlińskich odbywa się pod hasłem "Polska smakuje". Polska ekspozycja składa się z 12 stoisk wojewódzkich; swoje produkty prezentuje ok. 100 firm. W tym roku główny nacisk położono na promocję regionalnych specjałów.

"Jak widzimy, w ostatnich latach eksport polskiej żywności rośnie; udział w berlińskich targach jest elementem promocji i z pewnością przyczyni się do dalszego zwiększenia eksportu" - powiedział Jurgiel. Minister wskazał na duże znaczenie Niemiec jako partnera handlowego. "To jedno z państw w UE, z którymi współpraca jest bardzo potrzebna i ma duży wymiar" - podkreślił szef resortu rolnictwa.

Pytany przez PAP o skutki sankcji rosyjskich dla polskich rolników, Jurgiel ocenił, że Polska "poradzi sobie". Jak zaznaczył, na targach w Berlinie Polska prowadzi rozmowy o otwarciu rynku m.in. z Chinami, z Japonią. W wyniku rosyjskiego embarga polski eksport "zmniejszył się o około kilka procent", co "nie jest dużą liczbą" - powiedział Jurgiel, zastrzegając, że podanie dokładnych liczb jest trudne ze względu na fakt, iż "część polskich produktów wpływa na rynek rosyjski innymi drogami". "Dokładnie nie da się tego ocenić" - powiedział minister.

"Wierzę w to, że nadejdzie taki czas, że ta współpraca gospodarcza, jeśli chodzi o rolnictwo, między Rosją a Polską będzie bardzo dobra" - podkreślił Jurgiel, zaznaczając, że i "bez rosyjskiego rynku Polska sobie poradzi".

Minister tłumaczył, że wiele problemów, szczególnie na rynku wieprzowiny i mleka, jest następstwem procesów globalizacyjnych.

"W ciągu ostatnich 10 czy 8 lat nastąpiła globalizacja rynków, a nasze rynki wieprzowiny czy mleka - chronione wcześniej przez Wspólną Politykę Rolną - poddały się globalizacji" - mówił minister.

więcej informacji:

Krzysztof Jurgiel RSS ALERT    /    Grune Woche RSS ALERT    /    targi Zielony Tydzień RSS ALERT    /    Joachim Rukwied RSS ALERT    /    polska żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • KIMOLHR 2016-01-17 10:03:50
    A ja kupuję tylko POLSKIE kod kreskowy początek 590 a NIEMIECKIE od 400 do 440 NIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!