Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Wywiad z Piotrem Trudnowskim, współtwórcą aplikacji Pola

O patriotyzmie, do którego jako pierwsze zachęcały w Polsce zagraniczne sieci handlowe oraz o tym, czy pamięć o historii przekłada się nad Wisłą na codzienne decyzje zakupowe mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z twórców aplikacji konsumenckiej Pola.

Wywiad z Piotrem Trudnowskim, współtwórcą aplikacji Pola
Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego, fot. archiwum prywatne

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 11-10-2016, 16:00

PIOTR TRUDNOWSKI BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS IX FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU (17-18 PAŹDZIERNIKA, WARSZAWA). WEŹMIE ON UDZIAŁ W SESJI DYSKUSYJNEJ PT. "HANDEL ODPOWIADA NA TRENDY: PATRIOTYZM ZAKUPOWY, ZDROWA ŻYWNOŚĆ, CONVENIENCE" KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONFERENCJI!

Skąd wziął się pomysł na stworzenie aplikacji Pola?

Piotr Trudnowski: Jako Klub Jagielloński od 6 lat prowadzimy „Akademię Nowoczesnego Patriotyzmu”. Jest to projekt edukacyjny dla licealistów polegający m.in. na grze parlamentarnej gdzie uczniowie losują partie, zawiązują koalicje, dyskutują na temat budżetu własnej gminy oraz przygotowują własny projekt społeczny dla lokalnej społeczności w duchu nowoczesnego patriotyzmu. I właśnie z tym ostatnim zadaniem mieliśmy problem. Najczęściej pojawiały się zadania charytatywne: zbiórki dla bezdomnych, gotowanie zupy dla ubogich. Oczywiście, taka forma pomocy też jest ważna, ale nie do końca o to nam chodziło. Zaczęliśmy czytać wyniki badań dotyczących nowoczesnego patriotyzmu. Okazało się, że dla największej liczby Polaków bycie patriotą to „wychowywanie swoich dzieci w duchu patriotyzmu”. To pokazuje, że Polacy mają fantastyczny na skalę europejską poziom patriotyzmu polegający na tym, że czujemy się patriotami, że patriota jest pozytywnym określeniem, natomiast, poza kwestiami historycznymi, kompletnie nie mają pomysłu co to pojęcie może oznaczać w XXI wieku. Dlatego zaczęliśmy myśleć nad wygenerowaniem projektu, który pokazywałby, że patriotyzm dnia codziennego jest możliwy. W ten sposób powoli, w powiązaniu z innymi działaniami Klubu dotyczących np. kwestii narodowości kapitału czy funkcjonowania różnych rynków w Polsce, doszliśmy do wniosku, że dobrym pomysłem byłoby przekonanie Polaków, że wybory zakupowe też mogą być formą patriotyzmu. Że do codziennej czynności, jaką wykonuje każdy z nas można dorzucić wymiar myślenia w kategoriach szerszych niż tylko cena/jakość. Oczywiście dla tych, którzy chcą. Równolegle w wymiarze eksperckim zaczęliśmy się zajmować tematyką struktury handlu w Polsce, kwestii kolonizacji gospodarczej. Stwierdziliśmy, że problemem nie jest to, że Polacy nie chcą kupować polskich produktów czy to, że tych produktów nie ma, bo jest i to całkiem sporo. Problemem jest brak wiedzy w tym obszarze. Pozyskanie informacji o tym czy dana marka lub firma jest polska czy zagraniczna okazuje się dla konsumentów wielkim wyzwaniem.

więcej informacji:

świadomość konsumentów RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    Piotr Trudnowski RSS ALERT    /    Klub Jagielloński RSS ALERT    /    aplikacja Pola RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Jan25 2016-10-13 12:28:31
    Bardzo dobrze, że tego typu projekty się rozwijają. Jedno z najsilniejszych gospodarzo państw świata, Niemcy, już od dawna nawiązuje do patriotyzmu ekonomicznego, co pokazuje chociażby sprawa nie dopuszczenia Ursusa na tamtejszy rynek. Poza Polą, kojarzę jeszcze dwie aplikacje dla patriotów ekonomicznych - Polskie Marki i WspieramRynek.pl. Warto wypróbować wszystkie trzy :) Jak ktoś chce szukać polskich firm za pomocą przeglądarki, to jest też serwis wspieramrozwoj.pl, gdzie uwzględniają także firmy usługowe. Trochę tego jest, także nie musimy już ufać tak niewiarygodnym znakom polskości, jak np. \"Teraz Polska\"...
  • Artmetic 2016-10-18 02:44:03
    Aplikacje mobilne dla firm: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.164.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!