Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Wzrasta poziom konsumpcji w Chinach

Średni poziom konsumpcji w Chinach w 2011 r. wyniósł 2130 dolarów. Jest to wprawdzie 17 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, ale nadal stanowi tylko 1/7 wydatków przeciętnego Amerykanina - powiedział prezes Chińskiej Izby Gospodarczej.


Autor: PAP
Data: 07-04-2012, 12:25

Wystąpienie prezesa odbyło się z okazji otwarcia wystawy poświęconej promocji wyrobów regionalnych. Podkreślił on, że chińska konsumpcja stale rośnie i z obecnego poziomu 18 bln 241 mld juanów w 2015 r. osiągnie wartość 32 bilionów juanów (1 juan to około 0,5 zł). Podkreślił fakt, że tempo wzrostu jest cały czas niewystarczające. Przyczyny niedostatecznego rozwoju rodzimej konsumpcji prezes Izby upatruje w 3 dziedzinach.

Jego zdaniem, po pierwsze chodzi o zbyt niski wskaźnik konsumpcji. Udział konsumpcji indywidualnej w PKB wynosi 60 proc. i w porównaniu ze średnią światową, wynoszącą 70 proc. jest to wartość niewystarczająca. Z 600 najważniejszych dóbr konsumpcyjnych tylko jedna trzecia ma zrównoważony rynek popytu i podaży. W przypadku pozostałych dwóch trzecich towarów i usług obserwuje się zdecydowaną przewagę podaży. Świadczy to o niskim poziomie spożycia i słabości rynku konsumpcyjnego.

Po drugie, wskazał, że łączna sprzedaż największych chińskich 100 firm handlu detalicznego wyniosła 1 bln 660 mld juanów. Na dwóch pierwszych miejscach znajdowały się sieci sprzedaży sprzętu AGD i elektroniki. Większa z nich miała roczny obrót w wysokości 156 mld juanów, co stanowi jedną osiemnastą obrotów największego światowego giganta, amerykańskiego Walmarta.

Jako trzecią przyczynę, prezes wymienił słabą efektywność chińskiego systemu dystrybucyjnego. Chiński system handlu hurtowego i detalicznego jest bardzo rozdrobniony. Koszty transportu, magazynowania i zatrudnienia są wyższe niż we wszystkich krajach wysokorozwiniętych. W Chinach wynoszą one około 18 proc. - to prawie dwukrotnie więcej niż w takich krajach jak Francja, Japonia czy Stany Zjednoczone.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!