Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Wzrost przychodów Plast-Box

Plast-Box, znany producent opakowań z tworzyw sztucznych, w I połowie 2018 roku podniósł skonsolidowane przychody do 84,6 mln zł, osiągając tym samym wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 4,7%. Po sześciu miesiącach br. grupa uzyskała wynik EBITDA sięgający blisko 7,1 mln zł oraz wypracował zysk netto na poziomie 2,3 mln zł.

Wzrost przychodów Plast-Box
fot. materiały prasowe

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 31-08-2018, 19:00

- Ten rok nie jest łatwy dla całej naszej branży, ze względu na wysokie ceny surowca i wzrost kosztów zatrudnienia. Plast-Box nie jest tu wyjątkiem. Odnotowujemy wzrost przychodów, jednocześnie raportujemy spadek wartości EBITDA oraz zysku netto w porównaniu do półrocza ubiegłego roku. - mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A.

Po II kwartałach br. jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. w Słupsku wspięły się do 72,4 mln zł i były wyższe o 2,5% r/r. Przy takim poziomie przychodów słupska spółka matka wypracowała EBITDA o wartości 4,3 mln zł.

- W ubiegłym roku ponieśliśmy nakłady na inwestycje w wysokości 16 mln zł., przedefiniowaliśmy większość procedur w firmie, dokonaliśmy istotnych zmian w organizacji, które przyczynią się do zwiększenia efektywności, i które umożliwiły uzyskanie certyfikatu BRC, przyznawanego firmom o najwyższych standardach w produkcji dla branży spożywczej – wyjaśnia prezes Pawlak.

Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 168,9 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 19,9 mln UAH EBITDA oraz 17,1 mln UAH zysku netto. Osiągnęła wyrażony w hrywnach 16,9% wzrost sprzedaży, a także 55,2% wzrost zysku netto.

- Sytuacja ekonomiczna na Ukrainie, gdzie mamy drugą fabrykę, zmierza w dobrym kierunku. Ukraina odnosi duże sukcesy jako dostawca produktów spożywczych na rynki europejskie, co dla producenta opakowań dla branży spożywczej jest bardzo dobrą wiadomością. Jesteśmy beneficjentem stabilizacji i rozwoju ekonomicznego w tym kraju – mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box S.A.

Po 6 miesiącach br. Plast-Box zwiększył sprzedaż na rynek w Polsce do poziomu 33,0 mln zł, generując w ten sposób 39% obrotów grupy. Udział eksportu w skonsolidowanych przychodach po pierwszym półroczu 2018 stanowił zatem 61% całkowitej sprzedaży. Od stycznia do czerwca br. grupa zwiększyła sprzedaż eksportową na rynkach Unii Europejskiej o 2,7% do 30,3 mln zł oraz w Europie Wschodniej o 1,4% do 20,9 mln zł.

- Przed nami duże możliwości, bowiem wciąż nasze udziały w rynku europejskim są małe, a rynek opakowań z tworzyw sztucznych cieszy się dobrymi perspektywami – podsumowuje K.Pióro.

Grupa Plast-Box jest znaczącym wytwórcą opakowań plastikowych rozpoznawalnym niemal na całym kontynencie. Posiada 2 zakłady produkcyjne zlokalizowane w Polsce i na Ukrainie. Specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie wiader, których sprzedaż w I półroczu 2018 roku wzrosła o 3,2% r/r do 66,3 mln zł. Grupa produkuje również skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych. Akcje spółki są notowane od 2004 roku na GPW. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Plast-Box RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    opakowania Plast-Box RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT    /    Krzysztof Pióro RSS ALERT    /    Grzegorz Pawlak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!