Wzrost świadomości konsumentów wpływa na ofertę producentów żywności
Wzrost świadomości konsumentów, a w efekcie ich oczekiwania bezpośrednio wpływają na ofertę producentów sektora spożywczego, którzy zmuszeni są dopasowywać ją praktycznie na bieżąco. Coraz częściej zmiany te będą dotykały również pozostałych partnerów i uczestników obecnych w łańcuchu dostaw producenta – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Paweł Juras, Industry Manager Central Eastern Europe Packaging, Food & Beverages Balluff.

Naturalne wydaje się zatem, że przewagę na rynku zapewnią sobie organizacje działające proaktywnie, które wraz z konsumentami - czy wręcz wybranymi grupami docelowymi – będą kreowały rynek i trendy. Zapewnienie najwyższej jakości produktów jest elementem bezdyskusyjnym.
- Dzisiaj, w wielu przypadkach firmy znajdują się na etapie pomiędzy odkrywaniem i zrozumieniem dostępności danych i ich znaczeniem, a stosowaniem w praktyce narzędzi analitycznych wspomagających podejmowanie decyzji biznesowych. Powyższe wskazuje na konieczność weryfikacji obecnych procesów, w tym obszarów związanych z zapewnieniem: właściwej technologii, kultury organizacji oraz nowych kompetencji - mówi Paweł Juras.
Podkreśla, że dane i informacje są jednym z fundamentów czwartej rewolucji przemysłowej. Przemysł 4.0 wymaga inteligentnych systemów produkcji, odnosi się do wzajemnego wykorzystywania automatyzacji, przetwarzania i wymiany danych oraz technik wytwórczych. Wymaga dostępności wszystkich istotnych danych w czasie rzeczywistym oraz zdolności uzyskiwania na ich podstawie optymalnego w danym momencie wzrostu wartości dodanej.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.