Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Zakup ciężarówki w 2021 roku – jakie trendy mogą pojawić się na rynku?

Przedsiębiorcy transportowi zaczynają coraz lepiej odnajdywać się w pandemicznej rzeczywistości. Idą za tym zakupy nowych ciężarówek. Na co więc powinni przygotować się przewoźnicy, którzy w 2021 chcą doposażyć swoją flotę? Według raportu Trends Transforming The Trucking Industry Outlook in 2021, przygotowanego przez Linchpin oszczędzanie na nowych technologiach przy zakupie pojazdów do przedsiębiorstw transportowych będzie tylko pozornym „ucięciem” kosztów. Tomasz Czyż, ekspert GBox z Grupy INELO podpowiada, jakimi kryteriami powinniśmy kierować się dobierając nowe ciężarówki.

Zakup ciężarówki w 2021 roku – jakie trendy mogą pojawić się na rynku?
Jaką cieżarówkę kupić w 2021 roku? /fot. Shutterstock

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 19-01-2021, 12:26

Polscy przewoźnicy po niepewnej pierwszej połowie zeszłego roku już odważniej patrzą w przyszłość. Według danych z systemu telematycznego GBox mimo chwilowego spadku przejechanych kilometrów na przełomie marca i kwietnia, reszta roku oraz perspektywy rozwoju na 2021 zachęciły do inwestycji w rozwój floty lub jej wymiany na inną markę. W kontekście rosnących wymagań środowiskowych można przypuszczać, że wkrótce wśród przewoźników wzrośnie zainteresowanie pojazdami z ekologicznym źródłem zasilania. Największy wzrost sprzedaży eksperci Grupy INELO przewidują w segmencie ciężarówek wyposażonych w LNG, które przebojem wdzierają się na rynek, czego dowodzą kolejne doniesienia o zakupie kilkudziesięciu pojazdów przez nowych przedsiębiorców transportowych.

 – Kupowanie coraz większej liczby aut to znak nowych czasów. Warto zauważyć, że niekoniecznie będą one dokonywane przez jednego przedsiębiorcę transportowego. Uważam, że trendem staną się zakupy grupowe finalizowane przez mniejszych przewoźników. To pozwoli im wynegocjować dużo lepsze warunki umowy czy finansowania. Przedsiębiorcy transportowi coraz częściej zrzeszają się w mniej lub bardziej formalnych organizacjach. W ten sposób budują sieć kontaktów i wspólnie szukają oszczędności – komentuje Tomasz Czyż, ekspert GBOX, Grupa INELO. – Przy kupowaniu nowych pojazdów, jeżeli nie korzystamy z puli pojazdów stojących na „stocku” producenta, warto zastanowić się nad odpowiednim ich doposażeniem, tak aby miejsce pracy i odpoczynku kierowców, czyli kabina, było jak najbardziej komfortowe – twierdzi Tomasz Czyż i dodaje, że dobrze wyposażony pojazd z mocnym silnikiem jest wizytówką firmy, którą łatwiej odsprzedać po okresie użytkowania.

Niezależnie od tego, na zakup której generacji zdecyduje się przedsiębiorca, eksperci podkreślają, że nową flotę warto wyposażyć w pakiet narzędzi, które od pierwszych kilometrów pozwoli zbierać informacje o pojeździe i dostarczyć dane, które umożliwią optymalizację tras i czasów przejazdu – również w czasie rzeczywistym. Mowa tu o telematyce, czy integracji z systemem TMS. Zakup nowej floty to dobra okazja by zainwestować również w nowe technologie transportowe, które pozwolą zwiększyć konkurencyjność danego przedsiębiorstwa i jednocześnie zamortyzować koszt związany z powiększeniem floty.  

więcej informacji:

Tomasz Czyż RSS ALERT    /    Inelo RSS ALERT    /    ciężarówki RSS ALERT    /    transport drogowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!