Zakupy.com wdrożyły system Microsoft Dynamics NAV
Polska firma Acreo, partner Microsoft Dynamics, poinformowała o prekursorskim wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV w spółce Zakupy.com, realizowanym w modelu Software as a Service, czyli dzierżawy licencji zamiast konieczności jej zakupu.

Zastosowanie takiego rozwiązania umożliwia dostosowanie ilości użytkowników aplikacji do aktualnych potrzeb firmy, wynikających na przykład z sezonowości branży, w której działa przedsiębiorstwo. Dzięki dzierżawie licencji nie ma konieczności inwestowania jednorazowo dużych środków finansowych, a ponoszone koszty są znacznie niższe. Firma płaci bowiem wyłącznie za te usługi z których faktycznie korzysta.
System wdrożono w notowanej na giełdzie NewConnect spółce Zakupy.com, skupiającej 8 otwartych sklepów internetowych, 5 zamkniętych internetowych sklepów pracowniczych (min. dla Philips, Samsung czy TP SA) i kilka sklepów lojalnościowych działających jako platformy wsparcia sprzedaży ( m.in. Money Express, ING Bank). Firma posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów, a jej strona internetowa odnotowuje ponad milion wizyt miesięcznie.
Początkowo zakładano wdrożenie jedynie kilku z szerokiego wachlarza funkcji jakie oferuje system, jednak w miarę rozwoju firmy i poznawania aplikacji Microsoft NAV przez pracowników spółki, system przejmował coraz więcej zadań.
Na potrzeby klienta Zakupy.com zintegrowano system z wymaganiami Poczty Polskiej takimi jak druki przelewów czy odpowiednie naklejki na przesyłki. Ponadto dokonano integracji z systemem firmy kurierskiej. To pozwoliło na bieżący dostęp do informacji o przesyłkach, jak też śledzenie ich bezpośrednio z systemu Zakupy.com w przypadku problemów z dostarczeniem paczki. Zastosowane rozwiązania umożliwiły także wprowadzenie sprawnego systemu rozliczeń finansowych z pocztą i firmami kurierskimi umożliwiając automatyczne przeksięgowanie należności z klienta na odpowiedniego dostawcę usług.
Wdrożony system umożliwił pełną integrację 8 sklepów internetowych, sklepów pracowniczych i partnerskich platform wsparcia sprzedaży należących do spółki, które wcześniej stosowały indywidualne rozwiązania. Zaprojektowano odpowiednie rozwiązania logistyczne właściwe dla specyfiki sklepów internetowych. Procesy obsługi rezerwacji i zamówień, jak też integracja z systemami dostawców, pozwalają na uniknięcie pomyłek i opóźnień w dostawie zamówionego towaru. Przykładowo pracownicy firmy dostają powiadomienia informujące ich o tym, które zamówienia są gotowe do wysyłki, a następnie informacje te mogą przekazywać swoim klientom.
Dynamiczny rozwój spółki Zakupy.com sprawia, że funkcje aplikacji są systematycznie rozszerzane i dopasowywane do rosnących potrzeb firmy. Obecnie system obsługuje ponad 7 tysięcy transakcji miesięcznie.
