• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zaplanowana produkcja eliminuje nieplanowane problemy

Branża spożywcza rządzi się specyficznymi prawami, co jest w głównej mierze podyktowane koniecznością dbałości o świeżość produktu. Z tym wiąże się całe spektrum wyzwań – Jak zarządzać produkcją, by uniknąć nadprodukcji lub niedoszacowania ilości produktów i półproduktów? Jak prowadzić magazyn, by nie marnować przestrzeni składując niepotrzebne towary? Te i podobne pytania pojawiają się w całym cyklu produkcyjnym. Odpowiedź na wiele z nich można uzyskać dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, wspierającym procesy zachodzące w firmach z branży spożywczej. Ich wdrożenie wymaga znacznych nakładów, lecz korzyści wynikające z ich wdrożenia są widoczne w przeciągu kilku miesięcy.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2012, 13:36
Zaplanowana produkcja eliminuje nieplanowane problemy
Bartłomiej Sarnowski, konsultant Exact Software Poland

Bartłomiej Sarnowski, konsultant Exact Software Poland zwraca uwagę, że zmieniająca się sytuacja gospodarcza, gigantyczna konkurencja i rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że redefiniują się także potrzeby poszczególnych branż oraz sposób, w jaki działają. - Każde potknięcie producenta, spowodowane np. nieterminową dostawą, może poważnie odbić się na jego reputacji i pozycji na rynku - podkreśla Sarnowski. - Rozwiązaniem tych problemów może być wprowadzenie do firmy systemu informatycznego. Wielu przedsiębiorców sądzi, że system IT nie podoła wieloasortymentowej, rozwarstwionej i seryjnej produkcji, charakterystycznej dla przetwórstwa spożywczego. Nowoczesne narzędzia pozwalają jednak na bardzo zaawansowane operacje, tj. harmonogramowanie produkcji, analizę, czy raportowanie, nawet przy niestabilnych cenach surowców - zauważa.

- Różni dostawcy rozwiązań IT oferują różnorodne narzędzia, bardziej lub mniej zaawansowane. Wybierając rozwiązanie dla własnej firmy, warto przyjrzeć się ofertom dostępnym na rynku, by jak najlepiej dopasować proponowane funkcjonalności do własnych potrzeb. Przede wszystkim, należy przeanalizować sposób działania firmy i odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie leży problem związany z produkcją w przedsiębiorstwie lub gdzie może on się pojawić w przyszłości - wskazuje.

Firmy spożywcze inwestują we wdrażanie programów jakościowych, takich jak ISO lub HACCP. - Jakość ma pierwszorzędne znaczenie nie tylko dla klienta, ale także dla pomyślności producenta. To, czy produkt jest świeży, przygotowany z wysokiej jakości surowców, będzie miało znaczenie dla jego pozycji na rynku, a w efekcie na sytuację finansową. Rozwiązania z zakresu zarządzania jakością pozwalają osiągać cele sprzedażowe firmy - akcentuje konsultant Exact Software Poland. - Szczególne znaczenie dla branży spożywczej ma także terminowość dostaw - zarówno surowców potrzebnych do produkcji, jak i gotowych do dystrybucji produktów danej firmy. Im krótszy okres realizacji zamówień, tym większa satysfakcja klienta. Dzięki integracji wszystkich części organizacji w jednym systemie, skrócenie czasu dostawy jest możliwe do osiągnięcia. Zyskuje na tym klient, który ma więcej czasu na konsumpcję lub sprzedaż produktów przed upłynięciem terminu ważności. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku produktów z krótką datą ważności - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!