Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Zbiórki społecznościowe przybierają coraz nowsze i coraz bardziej popularne formy

Zrzutki subskrypcyjne nie są jeszcze popularne w Polsce, jednak ten rynek rozwija się prężnie, z dynamiką na poziomie 122% w 2020 roku. Dzięki czemu najlepsi organizatorzy uzyskują od sponsorów regularne wsparcie, które zsumowane z setek i tysięcy drobnych kwot daje miliony złotych. Zrzutka.pl właśnie uruchamia serwis dedykowany zbiórkom abonamentowym.

Zbiórki społecznościowe przybierają coraz nowsze i coraz bardziej popularne formy
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 27-05-2020, 14:13

Zrzutki cykliczne to zjawisko jeszcze relatywnie nowe na rodzimym rynku, jednak już całkiem popularne globalnie. Dedykowane są internautom, którzy chcą umożliwić chętnym, zazwyczaj swoim fanom, przekazywanie pieniędzy w sposób systematyczny i stały. Dzięki idei finansowania społecznościowego, niewielkie, jednostkowe kwoty wsparcia sumują się do większych kwot, czasem idących w miliony złotych. Wpłacający pieniądze regularnie, np. co miesiąc, na konto organizatorów przyjmują rolę dawnych mecenasów sztuki, dziś określanych sponsorami. Organizatorzy, w tym twórcy, m.in. YouTuberzy, blogerzy, influencerzy, filmowcy, fotograficy, artyści, malarze, kreatorzy treści, a także podróżnicy, sportowcy, naukowcy, kucharze, projektanci mody czy po prostu uzdolnieni ludzie, zgłębiający świat i zjawiska w nim zachodzące, etc. dzięki uzyskanemu wsparciu finansowemu z crowdfundingu abonamentowego, mają możliwość skoncentrowania się na rozwoju swoich pasji i talentów.

Wspierający w zamian za przekazane środki finansowe, otrzymują unikatowe nagrody, a także satysfakcję ze wspierania ciekawych ludzi oraz projektów, które mają szansę zmienić świat; zarówno ten globalny, jak i ten lokalny. Wśród nagród mogą być, m.in. wcześniejszy dostęp do unikatowych treści, np. premier filmowych i video, zdjęć z podróży, limitowany akces do nowych projektów tworzonych przez organizatora czy ekskluzywne zaproszenia na pokaz mody, występy teatralne.

Polski rynek

Aktualnie w naszym kraju organizowanych jest blisko 1,8 tysiąca zbiórek cyklicznych miesięcznie. Statystycznie jednego organizatora wspiera średnio 17 sponsorów. Średnio całościowy przychód z tego kanału dla organizatora to 4 250 zł. Jednak jest sporo takich osób, które zebrały kwoty sumujące się w dziesiątki i setki tysięcy złotych. Natomiast rekordziści zgromadzili dużo większe kwoty: 1,94 mln zł – Langusta na palmie, 1,81 mln – Tomasz Sekielski, i 0,92 mln zł – Grupa filmowa Darwin.

Wartość tego rynku w zeszłym roku, według estymacja zrzutka.pl, wyniosła 9 milionów złotych, co stanowi 1,28% wartości całego rynku crowdfundingowego w naszym kraju. Jednak dynamika rozwoju tego sektora jest imponująca.

- W 2020 roku wartość rynku zrzutek cyklicznych wzrośnie do 20 milionów złotych, przy dynamice na poziomie 122%, podczas gdy cały rynek finansowania społecznościowego zwiększy się w tym roku o 55,43% do wartości 1,08 miliarda złotych. – prognozuje Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

- Zatem zbiórki cykliczne, choć to na razie relatywnie mały rynek, to jednak atrakcyjny obszar ekspansji, charakteryzujący się małą konkurencją i dużą dynamiką rozwoju, na poziomie ponad dwukrotnie wyższym niż cały rynek finansowania społecznościowego w naszym kraju. -  dodaje.

Dlaczego warto zbierać cyklicznie na zrzutce?

więcej informacji:

crowdfunding RSS ALERT    /    finansowanie społeczne RSS ALERT    /    zbiórki społeczne RSS ALERT    /    finansowanie społecznościowe RSS ALERT    /    Zrzutka.pl RSS ALERT    /    Tomasz Chołast RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!