• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zielona wyspa nie traci blasku - wnioski z Property Forum 2012

Czy polski rynek nieruchomości komercyjnych dosięgnęły skutki światowego kryzysu ekonomicznego? Czy sektor ten czekają drastyczne zmiany? Które lokalizacje przyciągną w najbliższym czasie najwięcej inwestycji? Odpowiedzi na te i inne pytania szukało ponad 1000 uczestników i 70 prelegentów konferencji Property Forum 2012.
  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 20-09-2012, 19:27

Największe wyzwania, ale też bariery związane z inwestowaniem w centra handlowe, hotele, biura, magazyny, a także ekspansja sieci handlowych oraz wpływ Euro 2012 na rozwój rynku hotelarskiego w kraju były głównymi tematami poruszonymi podczas drugiego dnia Property Forum 2012. Konferencję, podczas której spotyka się kadra zarządzająca spółek deweloperskich, działających w segmencie nieruchomości komercyjnych, z zarządcami obiektów i najemcami powierzchni, zorganizowała Grupa PTWP SA, wydawca m.in. serwisu Propertynews.pl.

Uczestnicy debaty dotyczącej centrów handlowych, odbywającej się w ramach Property Forum 2012, dyskutowali m.in. o tym, gdzie leży sukces inwestycji w mniejszych miastach Polski, co oferują deweloperzy, żeby podbić te rynki oraz czy wzrost liczby przedsięwzięć w tych lokalizacjach to konsekwencja nasycenia sektora obiektów handlowych w dużych i średnich lokalizacjach. - Wydaje się, że wiele miast w Polsce jest już nasyconych - przyznał Krzysztof Gaweł, prezes zarządu GREM Gemini Real Estate Management.

Michał Oziębała, prezes zarządu Adept-Investment, powiedział: - Budujemy parki handlowe, które będą uzupełniały miejscowe, małe obiekty handlowe i będą miejscem zakupów dla mieszkańców tych miast i okolic. Nie ma problemu z tymi inwestycjami pod względem komercjalizacji oraz finansowania i nie widzę zagrożeń w inwestowaniu w tego typu galerie. Są to małe projekty i jeśli najemca postanowi wyjść z danej lokalizacji, lokali jest na tyle mało, że nie widzimy problemu w tym, by były skomercjalizowane. W tych parkach nie będzie białych plam.

Przed rosnącą konkurencją skutecznie bronią się też najstarsze centra w Polsce, I i II generacji. - W żadnej branży nie można sobie pozwolić na stanie w miejscu. Nasze centra są skrojone na miarę potrzeb klientów. Są centrami rodzinnymi, które jako jedyne w Polsce oferują np. bezpłatne przedszkola dla dzieci - zaznaczyła Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu Metro Properties.

Rozwojowi rynku centrów handlowych w Polsce sprzyjają debiuty nowych sieci sklepów. - Nawet w 40 nowych lokalizacjach powstaną w przyszłym roku salony Centro - powiedział w czasie Property Forum 2012 Gerard Mikina, CEE Expansion Director w C-Trade. Zaznaczył, że w Polsce widzi perspektywy dla dalszych kilkudziesięciu salonów.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ruta 2012-09-24 11:17:22

    Polska na rynku nieruchomości magazynowych zdecydowanie rządzi, podobnie może być w przyszłym roku. Wszystko dzięki dużym graczom rynkowym i ofertą jakie zaproponowali. W bazie Jartomu są oferty najtańszych hal od lat, więc nic innego, jak tylko te okazje wykorzystać.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!