Ludzie przede wszystkim

Musimy pamiętać, że organizacje są zbudowane przez ludzi. Dane są podstawą podejmowania wszelkich decyzji. Niezależnie jakie są, czy to dane o oczekiwaniach klientów, czy to dane makroekonomiczne. Zmieniają się oczekiwania naszych klientów, konsumentów, a my, jako firmy musimy za tymi oczekiwaniami podążać

- mówił Krzysztof Ślęczka.

Podkreślał, że dane są podstawą podejmowania jakichkolwiek decyzji. Większość firm ma jakieś dane. Pytanie co się z nimi robi. Jak je wykorzystać i zanalizować? Widzimy, że większość naszych klientów sięga po dane dotyczące odbiorców końcowych, czyli konsumentów.

Dlaczego to jest istotne? Ponieważ większość informacji o klientach końcowych była w rękach retailerow. To się zmienia. Pojawia się zainteresowanie także producentów platformami do agregowania danych o kliencie z różnych źródeł - wewnętrznych, zewnętrznych, ilościowych, jakościowych, porządkowania ich oraz budowania profilu o kliencie, który ma kupić nasz produkt. Tylko dobrze go znając możemy odpowiedzieć na jego potrzeby.

Za danymi idzie technologia

Za danymi nierozerwalnie idzie technologia. Dzieje się tak ponieważ to technologia jest głównym źródłem danych, to technologia pozwala zrozumieć i przepracować te dane.

Po trzecie, to technologia jest równocześnie adresatem tych danych. Nie możemy także zapominać o aspekcie ludzkim - to aspekt pracowników, którzy zmienili swoje preferencje i oczekiwania. Duża część z nich przez jakiś czas, a część nadal pracuje zdalnie lub hybrydowo, co wpływa na nasze relacji z pracodawcami i klientami.

- wskazywał Krzysztof Ślęczka