Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Zmienia się rynek logistyki żywności

Obecnie dostrzegamy coraz częstsze potrzeby ze strony sieci handlowych dotyczące dostaw w weekendy i święta oraz we wczesnych godzinach porannych. W takich warunkach wzrastają koszty ostatniego etapu dostawy, głownie z uwagi na puste przebiegi aut (brak ładunków powrotnych), mniejsze wypełnienie oraz ograniczenia związane z czasem pracy kierowców – mówi w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Turski, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta Fresh Logistics Sp. z o.o.

Zmienia się rynek logistyki żywności
Marcin Turski, dyrektor ds. obsługi klienta Fresh Logistics Sp. z o.o.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 07-01-2016, 10:35

Co więcej, w okresie szczytów przewozowych (długie weekendy, okresy przedświąteczne) wolumeny zwiększają się nawet do 200 proc. - W praktyce dla operatora logistycznego oznacza to wzrost kosztów związanych z koniecznością zakupu i utrzymywania dodatkowych zasobów w celu zapewnienia płynności procesów. Dodatkowo sieci handlowe oczekują np. różnych godzin awizacji przesyłek od różnych klientów, niestandardowej kolejności załadunków czy rozładunku przesyłek z jednego samochodu na różnych rampach. Powyższe uwarunkowania są z całą pewnością możliwe do zrealizowania przez operatora logistycznego, ale również kosztowne – mówi Marcin Turski.

Zwraca uwagę, że dużym wyzwaniem dla rynku jest brak zasobów w postaci kierowców, a także pracowników magazynowych. - Młodzi ludzie bardzo rzadko decydują się na wykonywanie zawodu kierowcy m.in. z uwagi na ogromne koszty uzyskania uprawnień. Sytuacja jest również spowodowana wyjazdem wielu młodych ludzi poza granice naszego kraju – podkreśla dyrektor sprzedaży i obsługi klienta Fresh Logistics

Nie możemy również zapomnieć o zaostrzeniu się przepisów dotyczących ruchu drogowego oraz ITD, czasu pracy kierowców czy chociażby niemieckiej ustawy o płacy minimalnej MiLog. - Powyższe czynniki mają wpływ przede wszystkim na wzrost kosztów, jakie ponosi operator logistyczny – zaznacza dyrektor Turski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Turski RSS ALERT    /    Fresh Logistics RSS ALERT    /    logistyka żywności RSS ALERT    /    logistyka FMCG RSS ALERT    /    współpraca z sieciami handlowymi RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • logic 2016-01-07 22:12:04
    Typowo polskie podejście, zamiast szukać rozwiązań - wyolbrzymia się problemy. Najłatwiej usiąść na 4 literach i płakać jak dziecko...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!