Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Zuzanna Skalska: Będą zyskiwać małe firmy. Do głosu dochodzi hiperlokalność

Uważam, że w kontekście marek spożywczych, patrząc w przyszłość, również warto odnieść się do przeszłości. Kiedyś na polskich ziemiach jadło się dużo różnego rodzaju kasz. Uważam, że są one skarbem naszej ziemi i powinniśmy je promować, aby nie kojarzyły się tylko ze starymi czasami, z kaszą manną z dzieciństwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Zuzanna Skalska, Partner Założycielski 360Inspiration, Współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości.

Zuzanna Skalska: Będą zyskiwać małe firmy. Do głosu dochodzi hiperlokalność
Zuzanna Skalska, Partner Założycielski 360Inspiration, Współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości, fot. materiały prasowe

- Firmy spożywcze powinny stawiać na kasze gryczane, jęczmienne, jaglane, kukurydziane czy owsiane. W sklepach mamy obecnie najróżniejsze superfoods z innych krajów, a nie zawsze doceniamy polskie kasze, które są odżywczo bardzo cenne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Zuzanna Skalska, Partner Założycielski 360Inspiration, Współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości.

- Warto promować polskie jedzenie jako smaczne, modne i o wysokich walorach odżywczych. Warto brać przykłady choćby z Wielkiej Brytanii, gdzie telewizja bardzo promuje tzw. brytyjską kuchnię opartą na lokalnych składnikach - dodaje.

- Marki spożywcze mogą wchodzić w różnego rodzaju partnerstwa z hotelami, restauracjami, nawet same mogą tworzyć różnego typu pop-upy, w których będą serwować pyszne i oryginalne dania z kasz i innych polskich produktów spożywczych - podpowiada ekspertka.

- Uważam, że będą zyskiwać małe firmy, spółdzielnie, że do głosu dochodzi nawet nie lokalność, ale hiperlokalność. Polega to na tym, że przykładowo nie będzie piwa z Mazowsza czy z Małopolski, tylko powstaną piwa warszawskie, poznańskie, krakowskie, a nawet piwo z warszawskiej dzielnicy Praga Północ czy z Wilanowa lub krakowskich dzielnic Zabłocie, Podgórze. Proces ten jest bardzo interesujący, ponieważ pokazuje, jaka siła może tkwić w „małych ojczyznach”, w różnych regionach Polski. Firmy już wiedzą, że warto łączyć nowoczesne rozwiązania z tradycją i to się teraz zaczyna dziać - tłumaczy.

Pandemia sprzyja tym zmianom czy je blokuje? - Uważam, że właśnie teraz firmy powinny się zastanowić, w którą stronę chcą dalej iść. Teraz jest czas na przeprowadzenie wielu zmian, na rozważenie modeli biznesowych oraz na krzyżowanie różnych branż przemysłu. Nadchodzi czas przyzwolenia na duże eksperymenty, a wraz z nimi na błędy. Czyli jest to czas prawdziwych przedsiębiorców. Jeśli się tego nie zrobi, łatwo można wypaść z rynku - podsumowuje Zuzanna Skalska.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Zuzanna Skalską w Strefie Premium: Zuzanna Skalska: Jakie sygnały zmian rysują się przed branżą rolno-spożywczą? (obszerny wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zuzanna Skalska RSS ALERT    /    hiperlokalność RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    firmy spożywcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!