Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Zuzanna Skalska: Jak zmieniają się trendy na rynku żywności?

W kontekście marek spożywczych, patrząc w przyszłość, warto odnieść się do przeszłości oraz promować polskie jedzenie jako smaczne, modne i o wysokich walorach odżywczych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zuzanna Skalska, Partner Założycielski 360Inspiration, Współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości.

Zuzanna Skalska: Jak zmieniają się trendy na rynku żywności?
ekonomiczny poniedziałek
Zuzanna Skalska, Partner Założycielski 360Inspiration, Współzałożyciel FutureS Thinking Group, Praktyk Przyszłości, fot. materiały prasowe

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 20-06-2020, 13:16

Jakie widać sygnały zmian, jeśli chodzi o marki spożywcze w Polsce?

Warto się zastanowić, czy w przyszłości będzie rynek zbytu na tak duże ilości mleka i mięsa, które obecnie produkujemy. Z jednej strony mówi się o negatywnym wpływie przemysłu mlecznego i mięsnego na środowisko, z drugiej coraz więcej osób ogranicza spożywanie produktów mięsnych i mlecznych. Może część firm mleczarskich będzie musiała przestawić się w większym stopniu niż dotychczas na produkcję mleka bez laktozy lub napojów sojowych oraz na wyższą jakość produktów i mniejszą ich liczbę?

Uważam, że w kontekście marek spożywczych, patrząc w przyszłość, warto odnieść się też do przeszłości. Kiedyś na polskich ziemiach jadło się dużo różnego rodzaju kasz. Uważam, że są one skarbem naszej ziemi i powinniśmy je promować, aby nie kojarzyły się tylko ze starymi czasami, z kaszą manną z dzieciństwa. Firmy spożywcze powinny stawiać na kasze gryczane, jęczmienne, jaglane, kukurydziane czy owsiane. W sklepach mamy obecnie najróżniejsze superfoods z innych krajów, a nie zawsze doceniamy polskie kasze, które są odżywczo bardzo cenne.

Sprowadzamy modne nasiona chia, a naszym superfood jest choćby dobrze znany polski len.

O tym właśnie mówię. Dlatego warto promować polskie jedzenie jako smaczne, modne i o wysokich walorach odżywczych. Warto brać przykłady choćby z Wielkiej Brytanii, gdzie telewizja bardzo promuje tzw. brytyjską kuchnię opartą na lokalnych składnikach.

Marki spożywcze mogą wchodzić w różnego rodzaju partnerstwa z hotelami, restauracjami, nawet same mogą tworzyć różnego typu pop-upy, w których będą serwować pyszne i oryginalne dania z kasz i innych polskich produktów spożywczych. Zachęcam do eksperymentów, do pokazania, że „inne” wcale nie musi oznaczać „zza granicy”, że „inne” może być „nasze”, dobrze znane, tylko na przykład inaczej podane. Aby konsument poczuł, że polskie produkty są zarazem i modne i jednocześnie posiadające właściwości prozdrowotne.

Jak mogą zmienić się trendy w produkowaniu żywności?

Ostatnio dużo słyszymy o tzw. urban farming, czyli miejskim rolnictwie. Mówi się o tym, że miasto może być nowym żywicielem, że do pewnego stopnia może się samo wyżywić. Mocno nad tą koncepcją pracuje m.in. Berlin, w którym powstaje wiele dużych spółdzielni, uprawiających żywność na balkonach, na dachach domów, na patio.

więcej informacji:

Zuzanna Skalska RSS ALERT    /    360Inspiration RSS ALERT    /    FutureS Thinking Group RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    firmy spożywcze RSS ALERT    /    marki spożywcze RSS ALERT    /    kasze RSS ALERT    /    urban farming RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!