Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Makaronów Polskich Zenonem Daniłowskim

Nowy prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski chce zrewolucjonizować ofertę produktową spółki, co pociągnie za sobą konieczność potężnych zmian w systemie dystrybucji. Spółka prawdopodobnie na jesieni zaprezentuje nową markę makaronów. O swoich planach nowy prezes spółki mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Makaronów Polskich Zenonem Daniłowskim
Zenon Daniłowski, jest prezesem Makaronów Polskich od 25 maja 2012 roku

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 30-07-2012, 08:50

Prezesem Makaronów Polskich jest Pan od kilku tygodni. Czy coś Pana zaskoczyło pozytywnie lub negatywnie, po objęciu w firmie tego stanowiska?

Przed objęciem funkcji prezesa byłem przewodniczącym Rady Nadzorczej Makaronów Polskich, ponadto byłem tą osobą, która w roku 1998 nabyła akcje spółki od funduszu inwestycyjnego. Jeśli chodzi o branżę i sprawy firmy, to są one mi generalnie znane.

Po pierwszym miesiącu pracy mogę stwierdzić, że jest konieczność zmiany strategii firmy, głównie w zakresie produktów. Nie wszystkie produkty, ze względu na zmiany kulturowe i zmianę gustów sprzedają się tak dobrze jak kiedyś. Pojawiają się z kolei nowe potrzeby konsumpcyjne, na które chcemy odpowiadać bardziej aktywnie.

Które produkty uważa Pan za nie przyszłościowe?

Do produktów, dla których rynek się kurczy należą np. pasztety w dużych opakowaniach, czy bigos w słoikach. Coraz więcej osób, także mężczyzn, zaczyna zwracać uwagę na dietę. Konsumenci oczekują produktów fit i zdrowych. Z drugiej strony bardzo dynamicznie rozwija się rynek półproduktów dla nowoczesnych gospodyń, np. odpowiednio przygotowane warzywa, które ułatwią przyrządzenie domowego obiadu. Coraz większym powodzeniem cieszą się także kompozycje sałatek i surówek, które częściej spożywamy w czasie lunchu.

Czy będzie przygotowywana strategia dla firmy?

Tak, ale będzie to strategia produktowa. W październiku zostanie przyjęta strategia w segmencie makaronów, a na początku przyszłego roku, odnośnie dań gotowych.

Czy mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat tej strategii?

Zamierzamy wprowadzić w październiku nową markę makaronów. Będą to makarony produkowane z polskiej pszenicy. W ofercie mamy już markę Sorenti - makaron włoski oraz Abak, który jest makaronem rosołowym. Chcemy wprowadzić makaron, którego jeszcze nie mamy, a który mógłby być serwowany do naszych tradycyjnych zup oraz drugich dań.

Wiele osób w Polsce wyżej sobie ceni makarony produkowane z miękkiej pszenicy. Nasza tradycja kulinarna spowodowała, że te makarony są ciągle dominujące. Marka makaronu, którą zamierzamy wprowadzić, będzie z tego segmentu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Janusz Zofiński 2012-07-30 14:43:37
    Jestem niekwestionowanym FACHOWCEM jeżeli chodzi o MAKARONY ( PZZ WROCŁAW . Ś.Z.K.S. WODZISŁAW ŚLĄSKI , LUBELLA S.A. ALPNA SAVOIE FRANCJA )znam też historię AGROTECHNIKI aż do Rzeszowa ( dawne PZZ ) AGROTECHNIKA swojego czasu korzystała na Dolnym Śląsku z moich usług ( na pamiątkę mam sekudnk niezbędny do odmierzania czasu gotowania makaronu )
  • A Napieraj 2012-07-31 08:27:41
    Panowie z Agrotechnik nie mają pojęcia co z tym zrobić pozorowane ruchy od początku ,jakośc beznadziejna jak można robić makaron z mąki która pochodzi z 5 młynów,ale tak jest jak coś kupuje się za \"darmo\" od kolegi z NFI to i teraz trzeba sprzedać za bezcen do Maspeksu tylko szybko bo na rynku jest do wzęcia Malma . Jest to chyba dalszy ciąg afery tasmowej
  • Marcin Z. 2012-08-16 09:28:57
    Trzeba przyznać, że sytuacja na rynku jest dość trudna, ale sądząc po słowach p. Daniłowskiego, wydaje się, że obiera dobry kierunek działań. Rynek się zmienia, także trendy żywieniowe, więc zwrócenie uwagi na produkty FIT jest raczej dobrym krokiem.
  • Tycjan Gerwazy 2012-08-20 13:45:13
    O produktach FIT w tej spółce to się gada od dwóch lat, no i... się tylko gada. Szacuję, że nakłady inwestycyjne na \"drugą nogę\", czyli płatki śniadaniowe to jakieś 25-30 mln zł. Skąd to wziąć przy aktualnej sytuacji w spółce i na giełdzie? Nawet zbieranina producentów makaronu pod nazwą Izba nie jest w stanie sprzedawać do sieci z minimalną marżą, to już na pewno nowy prezes \"Da radę\". Nie wyszło z Bakallandem, nie wyszło z Mispolem. Kolos (20-25% udziału w rynku?) na glinianych nogach. Czeska Europasta tylko czeka na upadek, żeby mocniej wepchnąć się na nasz rynek na miejsce Makaronów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!