Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Zboża

Wzrósł zysk Grupy Makarony Polskie pomimo spadku przychodów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 29-08-2014, 10:35
Przychody netto ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w pierwszym półroczu 2014 r. wyniosły 58,158 mln zł wobec 66,134 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Grupa w okresie od stycznia do końca czerwca odnotowała natomiast poprawę zysku netto. Wyniósł on 1,813 mln zł, a więc ponad dwa razy więcej, niż przed rokiem, gdy był na poziomie 899 tys. zł.
Wzrósł zysk Grupy Makarony Polskie pomimo spadku przychodów

Jak tłumaczą Makarony Polskie, spadek przychodów ze sprzedaży odnotowany w pierwszym półroczu 2014 roku wynikał m.in. z realizacji jednorazowego kontraktu dla Agencji Rynku Rolnego w roku 2013 i z rezygnacji grupy z realizacji nisko rentownego kontraktu na dostawy produktów makaronowych do jednej z zagranicznych sieci handlowych (po pierwszym kwartale 2013 roku), co bezpośrednio wpisuje się w strategię poprawy rentowności całej grupy.

Sprzedaż eksportowa grupy w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosła ok. 2 mln zł. Był to wynik niższy niż w pierwszym półroczu 2013 roku, ale w większości zrealizowany własnymi siłami handlowymi, w przeciwieństwie do roku poprzedniego, kiedy to eksport był realizowany głównie za pośrednictwem wielkich sieci handlowych. Grupa zdecydowała się na ten krok, jako strategię długoterminową, ze względu na chęć nawiązania trwałych, bezpośrednich relacji z finalnymi odbiorcami, co pozytywnie przekłada się na poziom realizowanej marży.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (3)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • pol 2014-08-30 12:08:55

    udział Biedronki w sprzedaży to ponad 30%, strata rynku we własnych produktach, brak własnych produktów na półkach do niczego dobrego nie prowadzi, poprawa zysku poprzez zwolnienie połowy pracowników to rzeczywiście jest NIEBYWAŁE OSIĄGNIĘCIE! z kwartału na kwartał coraz gorzej

    Odpowiedz
  • gorta@ wp.pl 2014-08-31 10:14:52

    Daję im jeszcze rok

    Odpowiedz
  • jarek_h 2014-08-31 15:41:35

    zwolnienie w ubiegłym roku 200 osób powinno dać skromnie 3,0 mln. zł oszczędności i tylko z tego tytułu o tyle lepszy wynik (skromnie bo przy założeniu tylko 2,5 tys zł kosztu pracodawcy na pracownika), zaprezentowany wynik za I półrocze 2014 to więc wielka lipa, firma idzie pod wodę, z wynikami i ze sprzedażą,

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!