Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie inwestują w innowacyjne opakowania dań gotowych

Grupa Makarony Polskie wprowadzi na rynek testowe partie dań gotowych w innowacyjnych opakowaniach - w pojemnikach zamykanych w modyfikowanej atmosferze. - Jesteśmy na etapie wdrażania tych produktów, pierwsze próby sprzedaży będą przeprowadzane w jednej z polskich sieci sklepów, prawdopodobnie jeszcze w kwietniu. Na dużą skalę wprowadzimy je do obrotu jesienią, po tegorocznych zbiorach warzyw - mówi Zenon Daniłowski, prezes Makaronów.

Makarony Polskie inwestują w innowacyjne opakowania dań gotowych
Na zdj. Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 28-03-2013, 11:06

Jak tłumaczy, rynek dań gotowych jest rynkiem o bardzo małej dynamice wzrostu. - Rynek dań gotowych wzrósł o 2 proc. w ostatnim roku i wartościowo był szacowany na poziomie 371 mln zł. Nasza sprzedaż na tym rynku wynosiła za ubiegły rok 12 mln zł, jest to udział na poziomie 3-4 proc., która dla nas jest daleko niesatysfakcjonujący - mówi Zenon Daniłowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Makarony Polskie dostrzegły dwa nowe obszary w tym segmencie, które dynamicznie rosną, są to: rynek produktów ekologicznych i rynek dań o krótszym terminie przydatności. Należący do grupy Stoczek Natura otrzymał już certyfikat na produkcję ekologiczną, którą zamierza rozwijać głównie w eksporcie.

- Szacujemy, że sprzedaż produktów ekologicznych na rynku krajowym, na początku nie przyniesie oszałamiających wyników, gdyż produkty te są relatywnie drogie. Konsumenci często deklarują zakup produktów ekologicznych, jednakże zbyt wysoka cena, często ich zniechęca - tłumaczy Zenon Daniłowski.

- Podczas targów BIOFACH w Norymberdze nasze produkty ekologiczne spotkały się z dużym zainteresowaniem. Nawiązaliśmy wiele kontaktów. Jeszcze w tym roku planujemy rozpocząć eksport produktów ekologicznych, głównie na rynek niemiecki, francuski i angielski. Nie będą one sprzedawane pod naszym brandem, ale usługowo firmom, które już istnieją na tamtych rynkach - dodaje.

Spółka będzie także produkować dania gotowe, szczególnie sałatki, surówki w pojemnikach zamykanych w modyfikowanej atmosferze, czyli dania do szybkiej konsumpcji.

- Planujemy inwestycję w linię do pakowania w modyfikowanej atmosferze. Kupujemy nowe automaty, jest to inwestycja na poziomie 3 mln zł. Źródłem finansowania będzie prawdopodobnie leasing, jednakże zamierzamy przyjrzeć się również programom unijnym, a co idzie za tym naborom w ramach PROW - mówi prezes Makaronów Polskich.

Jak mówi, produkty te będą stanowiły dwa rodzaje dań gotowych. - Pierwsze to produkty, które już są w naszej ofercie tj. gołąbki, pulpety i klopsy - zostaną one przeniesione w nowe opakowania. Z drugiej strony planujemy wprowadzić na rynek nowe produkty, jak np. sałatki i surówki - tłumaczy Zenon Daniłowski.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!