Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie naprawiają biznesowe błędy

Rezygnacja z akwizycji, odchudzenie zbyt grubego portfela marek, rozkręcenie eksportu - to nowe plany spółki, o których pisze "Puls Biznesu".

Makarony Polskie naprawiają biznesowe błędy
Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich

Autor: Puls Biznesu
Data: 17-01-2013, 08:47

Jak podaje "PB", ubiegły rok Makarony zamknęły przychodami przekraczającymi 120 mln zł wobec ponad 210 mln zł w 2011 r. Strata zamieniła się w zysk. Prezes spółki Zenon Daniłowski tłumaczy, że spadek przychodów jest efektem wypowiedzenia nierentownych umów z niektórymi sieciami handlowymi. To element dużych porządków w firmie. Jak dodaje, w 2010 i 2011 r. spółka popełniła trzy błędy - zachwyciła się dobrą koniunkturą, uzależniła od 3-4 odbiorców oraz zaniedbała własne marki, skupiając się na produkcji private labels. Teraz ma się to zmienić. Prezes zakłada, że efektem tych działań będzie rentowność sprzedaży na poziomie 2 proc.

Rewolucję przechodzi również portfel marek. Zarząd chce zachować dwie: Sorenti jako premium oraz Solare (economy). W kwietniu zadebiutuje z nową marką makaronów ze średniej spółki, która scali kilka obecnych brandów. Zdaniem Zenona Daniłowskiego, wzrost oparty na akwizycjach mniejszych podmiotów i marek nie ma już sensu.

Makarony Polskie zamierzają także poszukać nowych rynków zbytu za granicą. W 2012 r. eksport stanowił 2 proc. przychodów spółki, a w 2013 r. ma to być już ok. 10 proc. - czytamy w "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Sorenti RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • bax 2013-01-17 09:04:59
    Strasznie dużo literówek w tekście!
  • nierozumny 2013-01-17 21:56:00
    Nie rozumiem tekstu \"odchudzenie zbyt grubego\" w kontekście załączonego zdjęcia.
  • garBaty 2013-01-19 21:57:06
    Ostatnie zdane jest najmądrzejsze. Dziwi mnie, że przy takim sadku zysku jest nadal ten sam prezes.
  • sdfcx 2013-01-21 11:37:14
    Prawdziwym \"mistrzem\" to był poprzedni Prezes... Bardziej marwił Go Jego wizerunek medialny niż działalność firmy...
  • inny 2013-01-22 21:53:52
    od lat nie kupuję polskich makaronów i lepiej mi z tym na talerzu, polskie makarony to przepaść, właściwie to lat 70-te

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!