Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Makarony Polskie naprawiają biznesowe błędy

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 17-01-2013, 08:47
Rezygnacja z akwizycji, odchudzenie zbyt grubego portfela marek, rozkręcenie eksportu - to nowe plany spółki, o których pisze "Puls Biznesu".
Makarony Polskie naprawiają biznesowe błędy
Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich

Jak podaje "PB", ubiegły rok Makarony zamknęły przychodami przekraczającymi 120 mln zł wobec ponad 210 mln zł w 2011 r. Strata zamieniła się w zysk. Prezes spółki Zenon Daniłowski tłumaczy, że spadek przychodów jest efektem wypowiedzenia nierentownych umów z niektórymi sieciami handlowymi. To element dużych porządków w firmie. Jak dodaje, w 2010 i 2011 r. spółka popełniła trzy błędy - zachwyciła się dobrą koniunkturą, uzależniła od 3-4 odbiorców oraz zaniedbała własne marki, skupiając się na produkcji private labels. Teraz ma się to zmienić. Prezes zakłada, że efektem tych działań będzie rentowność sprzedaży na poziomie 2 proc.

Rewolucję przechodzi również portfel marek. Zarząd chce zachować dwie: Sorenti jako premium oraz Solare (economy). W kwietniu zadebiutuje z nową marką makaronów ze średniej spółki, która scali kilka obecnych brandów. Zdaniem Zenona Daniłowskiego, wzrost oparty na akwizycjach mniejszych podmiotów i marek nie ma już sensu.

Makarony Polskie zamierzają także poszukać nowych rynków zbytu za granicą. W 2012 r. eksport stanowił 2 proc. przychodów spółki, a w 2013 r. ma to być już ok. 10 proc. - czytamy w "PB".

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • bax 2013-01-17 09:04:59

    Strasznie dużo literówek w tekście!

    Odpowiedz
  • nierozumny 2013-01-17 21:56:00

    Nie rozumiem tekstu \"odchudzenie zbyt grubego\" w kontekście załączonego zdjęcia.

    Odpowiedz
  • garBaty 2013-01-19 21:57:06

    Ostatnie zdane jest najmądrzejsze. Dziwi mnie, że przy takim sadku zysku jest nadal ten sam prezes.

    Odpowiedz
  • sdfcx 2013-01-21 11:37:14

    Prawdziwym \"mistrzem\" to był poprzedni Prezes... Bardziej marwił Go Jego wizerunek medialny niż działalność firmy...

    Odpowiedz
  • inny 2013-01-22 21:53:52

    od lat nie kupuję polskich makaronów i lepiej mi z tym na talerzu, polskie makarony to przepaść, właściwie to lat 70-te

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!