Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy, by 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży private labels

Makarony Polskie chcą pozostać liderem w sprzedaży makaronów pod markami własnymi sieci handlowych, jednocześnie rozwijając ofertę produktów markowych. - Dobra proporcja dla nas to 50 proc. przychodów pozyskiwanych ze sprzedaży private labels i 50 proc. z własnych marek. Zmierzamy do tego wskaźnika i będziemy starali się te proporcje utrzymywać - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich.

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy, by 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży private labels
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie

Autor: PB, portalspozywczy.pl
Data: 20-07-2012, 12:15
Makarony Polskie większość swojej produkcji sprzedają pod markami własnymi sieci. Czy to jest dobry kierunek?

Dla pewnych produktów, wśród których są i makarony, nieuchronny jest rozwój w kierunku private labels lub dystrybucji poprzez dyskonty i duże hipermarkety. Jest to towar, który ma długi okres przydatności i którego nie kupujemy codziennie. W sposób naturalny pretenduje do dystrybucji w tego rodzaju punktach handlowych.

Tak jest nie tylko w Polsce - we Włoszech niewiele wytwórni ma własne brandy. Pozostałe produkują pod markami sieci. W Polsce oceniamy, że private labels mają 30 proc. udziału w rynku. Wydaje mi się, że te proporcje zmierzają do podziału 50/50 w najbliższych kilku latach. My chcemy pozostać liderem w produkcji private labels w makaronach, jednak chcemy być twardym negocjatorem, który będzie dbał o swoje interesy w zawieranych kontraktach.

Wydaje się, że dobra proporcja dla nas to 50 proc. przychodów pozyskiwanych ze sprzedaży private labels i 50 proc. z własnych marek.
Zmierzamy do tego wskaźnika i będziemy starali się te proporcje utrzymywać.

Jakie są perspektywy rynku private labels w najbliższym czasie?

Kupując taki produkt jak makaron kierujemy się dwoma parametrami: ceną i jakością. W tym segmencie nie ma szczególnego przywiązania do marek.

Dotychczas private labels kojarzony był z marką ekonomiczną, ale coraz częściej dyskonty wprowadzają je w segmentach produktów droższych i o wyższej jakości.

Czytaj także: Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!