Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji

Nowy prezes spółki Makarony Polskie, Zenon Daniłowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o nowej strategii produktowej firmy. W segmencie makaronów zostanie ona ogłoszona na jesieni, a w segmencie dań gotowych - na przełomie roku 2012 i 2013. Strategia zakłada m.in. nową markę w makaronach oraz zmodernizowanie oferty produktowej Stoczka i Tenczynka. Spółka chce wejść w segment produktów świeżych, co będzie wymagało zbudowania nowej sieci dystrybucji.

Prezes Makaronów Polskich nt. nowej strategii firmy i rozwoju sieci dystrybucji
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie

Autor: PB, portalspozywczy.pl
Data: 19-07-2012, 10:58
Prezesem Makaronów Polskich jest Pan od kilku tygodni. Czy coś Pana zaskoczyło pozytywnie lub negatywnie, po objęciu w firmie tego stanowiska?

Przed objęciem funkcji prezesa byłem przewodniczącym Rady Nadzorczej Makaronów Polskich, ponadto byłem tą osobą, która w roku 1998 nabyła akcje spółki od funduszu inwestycyjnego. Jeśli chodzi o branżę i sprawy firmy, to są one mi generalnie znane.

Po pierwszym miesiącu pracy mogę stwierdzić, że jest konieczność zmiany strategii firmy, głównie w zakresie produktów. Nie wszystkie produkty, ze względu na zmiany kulturowe i zmianę gustów sprzedają się tak dobrze jak kiedyś. Pojawiają się z kolei nowe potrzeby konsumpcyjne, na które chcemy odpowiadać bardziej aktywnie.

Które produkty uważa Pan za nie przyszłościowe?

Do produktów, dla których rynek się kurczy należą np. pasztety w dużych opakowaniach, czy bigos w słoikach. Coraz więcej osób, także mężczyzn, zaczyna zwracać uwagę na dietę. Konsumenci oczekują produktów fit i zdrowych.

Z drugiej strony bardzo dynamicznie rozwija się rynek półproduktów dla nowoczesnych gospodyń, np. odpowiednio przygotowane warzywa, które ułatwią przyrządzenie domowego obiadu. Coraz większym powodzeniem cieszą się także kompozycje sałatek i surówek, które częściej spożywamy w czasie lunchu.

Czy będzie przygotowywana strategia dla firmy?

Tak, ale będzie to strategia produktowa. W październiku zostanie przyjęta strategia w segmencie makaronów, a na początku przyszłego roku, odnośnie dań gotowych.

Czy mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat tej strategii?

Zamierzamy wprowadzić w październiku nową markę makaronów. Będą to makarony produkowane z polskiej pszenicy. W ofercie mamy już markę Sorenti - makaron włoski oraz Abak, który jest makaronem rosołowym. Chcemy wprowadzić makaron, którego jeszcze nie mamy, a który mógłby być serwowany do naszych tradycyjnych zup oraz drugich dań.
Wiele osób w Polsce wyżej sobie ceni makarony produkowane z miękkiej pszenicy. Nasza tradycja kulinarna spowodowała, że te makarony są ciągle dominujące. Marka makaronu, którą zamierzamy wprowadzić, będzie z tego segmentu.
W segmencie dań gotowych będziemy iść w kierunku produktów bardziej nowoczesnych, w tym o krótszym terminie przydatności do spożycia. Mamy tutaj doświadczenie - od 20 lat prowadzę Praską Giełdę Spożywczą, w której ofercie dominują produkty świeże i wiem, jak te produkty lokować na rynku. Jest to rynek bardzo dynamiczny, nowoczesny, przyszłościowy. Na sformułowanie takiej tezy pozwalają też obserwacje rynku niemieckiego i francuskiego. Dlatego myślimy, że jest to dobry kierunek dla nas.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    Tenczynek RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • emi 2012-07-19 19:44:12
    Prezes może może być wizytówką produktów fit i zdrowego odżywiania. zupełnie jak grycanki
  • blogkupca.pl 2012-07-19 20:53:07
    Prezesie proponuję: jeszcze więcej produkować własnych marek dla jeszcze więcej ilości kolejnych sieci. To droga którą obraliście, a która prowadzi Was na samo dno. Polecam się nad tym zastanowić i włączyć myślenie. Jeśli dysponuje pan takim włącznikiem.
  • wiesia 2012-07-20 22:01:38
    Kupuję wasz makaron ale twierdzę że jego jakośc jest nie stala inna niż ta kupowana miesiąc temu czy to robione jest z innej mąki z innego młyna czy co ,proponuję to zmienić .Pozdrawiam

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!