Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes Makaronów Polskich: Producenci makaronu muszą wspólnie negocjować z sieciami handlowymi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 26-07-2012, 09:35
Największym zagrożeniem dla producentów makaronów jest obecnie niestabilność na rynku surowców i ryzyko związane ze sztywna ceną w kontraktach z sieciami handlowymi. - Będziemy przekonywać naszych odbiorców, aby ceny były bardziej elastyczne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.
Prezes Makaronów Polskich: Producenci makaronu muszą wspólnie negocjować z sieciami handlowymi
Zenon Daniłowski, nowy prezes Makaronów Polskich

- Na dziś nie widzę zagrożeń wewnątrz firmy, raczej na zewnątrz - w niestabilnej sytuacji na rynku surowców. Widzimy problem z dużym uzależnieniem rynku makaronów od zmian ceny zbóż - mówi Zenon Daniłowski.

Jego zdaniem, coraz większą część dystrybucji makaronów przejmują sieci dyskontów oraz supermarketów, które narzucają producentom umowy ze sztywną ceną na okres roczny. To powoduje wielkie ryzyko dla producentów, przy tak niestabilnej sytuacji cenowej w zakresie surowców. - Dlatego będziemy przekonywać naszych odbiorców, aby ceny były bardziej elastyczne. Nie można doprowadzać do tego, że producent podpisze umowę, która będzie faktycznie zakładem hazardowym, a nie umową biznesową - podkreśla prezes Makaronów Polskich.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Członek Izby 2012-07-27 10:18:43

    Panie Prezesie Daniłowski Polska Izba Makaronu od kilku lat prowadzi negocjacje z sieciami. Nic nowego Pan nie odkrył. Poszukujemy nowego prezesa , moze Pan nam pomoże w tych negocjacjach z sieciami?

    Odpowiedz
  • Zenek 2012-08-20 10:27:01

    Pomogiem

    Odpowiedz
  • kknd 2012-09-03 15:10:36

    Nie trzeba było ściągać gaci do samych kostek oferując w ubiegłym roku preferencyjne ceny do dyskontów: Biedronki, Netto i Lidla! Szacując, że 40-60% sprzedaży makaronów w PL to marki własnej, gdzie te 3 dyskonty odpowiadają za ok 75% sprzedaży marek własnych - faktycznie macie problem. Teraz dyskonty trzymają ceny na poziomie ubiegłego roku i nie chcą przyjąć podwyżek???? Ale mi przykro.... Pozostałych graczy poczęstowaliście zmianą cenników na swoje produkty o 10% - 30% i to już widać na półkach. Wasze kontrakty na dostawy marek własnych nas g%$&@ obchodzą. Wspierajcie dalej obcy kapitał to skończycie na licytacji komorniczej, bo wasze działania prowadzą do gwałtownego spadku liczby małych sklepów osiedlowych. i komu będziecie sprzedawać swoje makarony po 5zł???? Biedronce? Lidlowi? Netto?

    Odpowiedz
  • Mobi 2012-09-03 15:19:37

    Te nieszczęsne sieci handlowe chyba teraz to już wszystkich wykończą. Niech wróci normalny handel, a nie globalne korporacje, co rządzą teraz światem.

    Odpowiedz
  • Jan 2012-09-03 18:48:29

    WY ..Trzymajcie ceny Ja dam troche niżej i JA zostane To myslenie każdego dostawcy...Ekonomia nie pozwala STOP nie podpisuj kontraktu ryzykownego STOP Dzieckiem jesteś...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!