Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

10 trendów na rynku piekarniczym

Utrzymujące się zagrożenie epidemiologiczne na świecie wymusza nowe trendy na rynku piekarskim i cukierniczym. Andrzej Piętka z Akademii Wypieków prezentuje 10 z nich.

10 trendów na rynku piekarniczym
10 trendów na rynku piekarniczym; fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-02-2021, 10:08

Jak tłumaczy Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, wzrasta znaczenie miejsc sprzedaży pieczywa w Polsce takich jak sklepy convenience, dyskonty, dobrze zaopatrzone sklepy lokalne, w tym firmowe producentów pieczywa. 

Piekarnie średnie i duże (dysponujące najczęściej własną siecią sklepów firmowych) lepiej poradziły sobie z sytuacją na rynku w 2020 r. niż najwięksi producenci. Stało się tak w przypadku gigantów piekarniczych z powodu pandemii, gdyż sieci handlowe ostrożniej zamawiają pieczywo do swoich sklepów, a to powoduje zmniejszenie wielkości zamówień.

Jakich należy się spodziewać trendów w piekarstwie w najbliższych 3-4 latach, na które ma wpływ Covid-19?

1. Regionalizacja asortymentu. Sprawi, że kupujący szukać będą lokalnych polskich smaków i polskich dostawców (pieczywo, ciasta, owoce i warzywa).

2. Planowanie zakupów przez konsumentów. Pandemia silnie wpływa na racjonalniejsze wydawanie pieniędzy w sklepie i w internecie, a zakupy stają się bardziej przemyślanym kupowaniem.

3. Ograniczanie ilości cukru i soli w produktach. Sklepy staną się miejscami edukacji w zakresie zdrowszego odżywiania, a piekarnie kreatorami wyborów zakupowych. Taka sytuacja pozwoli piekarzom bardziej skupić się w marketingu na walorach smakowych pieczywa, wyglądzie produktu, jakości użytych składników i na wygodzie opakowania.

4. Czysta etykieta. Coraz bardziej będzie to standard na półkach sklepowych. Prosta receptura, naturalne składniki, pieczywo bez „złych" dodatków i bezpieczne dla dzieci.

5. Wzrost znaczenia certyfikatów. Odbiorcy biznesowi wymagać będą wdrożonego w piekarni IFS, BIO, ISO, itp.

6. Opakowania. Priorytetem stanie się gwarancja bezpieczeństwa produktu, zachowanie dobrej jego jakości i opakowanie przyjazne dla środowiska naturalnego (będą, np. kompostowalne).

7. Oznaczenia na produktach. Wzrośnie znaczenie znaków i symboli graficznych informujących, że pieczywo lub ciasto jest bez glutenu, bez aromatów, bez laktozy, bez tłuszczów trans, dla wegetarian lub wegan itd.

8. Made in Poland. Wzrasta świadomość Polaków o potrzebie dbania o polskich producentów. Warto promować produkty wyprodukowane w Polsce, bo należy spodziewać się wzrostu polskiego patriotyzmu zakupowego i prawdopodobnie pojawienia się „polskiej półki" w sklepach z produktami od polskich dostawców.

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    Akademia Wypieków RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!