Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

85 procent Polaków nie czuje różnicy pomiędzy smakiem masła i margaryny

Strona 2 z 2


Autor: portalspozywczy.pl/PR
Data: 16-08-2016, 12:03

·         „Masło jest polecane w żywieniu dzieci do 3 r.ż. w żywieniu osób starszych i w podeszłym wieku, u których wydzielanie soków trawiennych i zawartość w nich enzymów trawiennych jest relatywnie mniejsza” – uzasadnienie: jest najlepiej przyswajalnym tłuszczem zwierzęcym, nie jest produktem wysoko przetworzonym.

Tymczasem jak podkreślają eksperci to właśnie fizjologiczne i energetyczne zapotrzebowanie  człowieka powinno być kryterium decydującym o wyborze rodzaju smarowidła: Zarówno masło i margaryna mają swoje niewątpliwe walory zdrowotne i to one z punktu widzenia żywieniowców są najważniejsze. Podstawową zasadą, jaką każdy z nas powinien wziąć pod uwagę, to wiek i stan zdrowia. Warto przy tym pamiętać o kontrolowaniu spożycia tłuszczów zwierzęcych, które w nadmiarze i poprzez swoje działanie prozapalne sprzyjają rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych -  komentuje ekspert kampanii „Poznaj się na tłuszczach” dietetyk mgr Ewa Kurowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

margaryna RSS ALERT    /    masło RSS ALERT    /    Ewa Kurowska RSS ALERT    /    tłuszcze RSS ALERT    /    Poznaj się na tłuszczach RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Polaków RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Czytelnik 2016-08-17 08:27:15
    absolutny fałsz, margaryna jest obrzydliwa i nie da się jej pomylić z masłem, była kiedyś reklama margaryny \"masło w smaku\"
  • Marek 2016-08-17 09:52:51
    Totalna ściema, margarynę w smaku można poznać od razu! Wciskają ciemnotę, że tłuszcze roślinne naturalnie występujące w formie płynnej a następnie utwardzone, uwodornione smakują tak samo, bzdura.
  • Edgar - technolog żywności 2016-08-17 10:47:19
    Wynik testu zależy od różnych czynników - choć by użytego pieczywa i ewentualnych innych dodatków do kanapek. Najlepiej by chyba było spróbować trochę czystej próbki masła i czystej margaryny i wtedy porównać - jeszcze lepiej obie próbki pogrzać - np. na czystej patelni - wtedy łatwiej rozróżnić. W końcu kto w kanapce np. z dużą ilością czosnku był by w stanie odróżnić margarynę i masło.
  • RSD 2016-08-19 12:41:21
    Inicjatorem kampanii jest Kruszwica - i wszystko jasne. Mam tylko jedno pytanie: kiedy margaryna będzie zakazana w UE? \"Według FDA częściowo uwodornione (utwardzone) oleje roślinne, będące głównym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych typu trans, nie są „ogólnie uznawane za bezpieczne”. Na zaprzestanie ich stosowania producenci będą mieli trzy lata. \"
  • Damian 2017-01-11 11:28:01
    Te zalecenie „ekspertów” to jakiś żart, chyba tylko ekspertów z działu marketingowego. Czytając ten artykuł czuję, jakbym wrócił do czasów największej propagandy margarynowej z końca XX wieku. Przestańcie umieszczać tego typu artykuły na tej stronie, to tylko przynosi szkodę konsumentom i wprowadza dezinformację. Według FDA utwardzone tłuszcze roślinne są przyczyną chorób serca i układu krwionośnego. Wypisywanie domniemanych „prozdrowotnych właściwości margaryn” to po prostu brak szacunku dla konsumentów i okłamywanie ich.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!