Kampania "Makarony Europy" będzie prowadzona równolegle z akcją "Europejski drób - w jakości siła". Łączny budżet zaplanowanych do 2019 roku działań dotyczących promocji polskiego drobiu i makaronów wynosi ponad 7 mln euro.

Poprzednia edycję "Makaronów Europy" realizowano w latach 2012-2015 na rynku ukraińskim. Działania obejmowały m.in. emisję spotu telewizyjnego, akcje promocyjne w punktach sprzedaży, udział w targach World Food Fair oraz Food Expo w Kijowie, a także promocję w internecie.

Jak informowała ARR, w efekcie kampanii zaobserwowano wzrost świadomości o 20 proc. wśród grup docelowych na temat zalet makaronu po zakończeniu programu, zwiększenie pozytywnego wizerunku makaronu wśród grup docelowych o 20 proc. po zakończeniu programu oraz zwiększenie eksportu makaronów z UE na Ukrainę o 5,5 proc. oraz makaronów polskiego pochodzenia o 50 proc. po zakończeniu programu.