• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Analitycy: Polacy coraz chętniej kupują płatki śniadaniowe

Na płatki śniadaniowe (red. definicja poniżej) Polacy wydali w ubiegłym roku o ponad 60 mln zł niż w roku 2007, a to oznacza 11 proc. wzrost obrotów. W ramach tej kategorii niezwykle dynamicznie rozwija się sprzedaż wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness, spada zaś sprzedaż segmentu płatków rodzinnych.
  • Autor: Karolina Machaj, Senior Client Executive Retail Measurerment Services The Nielsen Company, specjalnie dla portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2009, 14:05
Analitycy: Polacy coraz chętniej kupują płatki śniadaniowe

- Rynek płatków śniadaniowych obejmuje wszystkie gotowe produkty na bazie płatków zbożowych, które konsument może spożyć już w chwili zakupu, nie jest bowiem konieczne ich podgrzewanie, gotowanie, a przygotowanie do zjedzenia zależy od inwencji konsumenta. Do tej dynamicznie rozwijającej się kategorii (wartość sprzedaży w ostatnim roku kończącym się na miesiącu listopad 2008 odnotowała 11% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego) należą nie tylko powszechnie znane płatki kukurydziane, czy ryżowe. Zaliczamy do niej również płatki żytnie, pszenne (zarówno bez dodatków, jak i wzbogacane suszonymi owocami, orzechami itp.) oraz muesli, czyli mieszanki różnych rodzajów płatków i ziaren z różnymi dodatkami, od czekolady po suszone owoce. 11% wzrost obrotów oznacza, iż w ostatnim roku wydaliśmy na płatki śniadaniowe o ponad 60 mln złotych więcej niż w roku kończącym się na miesiącu listopad 2007 - mówi Karolina Machaj, Senior Client Executive Retail Measurerment Services, The Nielsen Company

Według analityk analizując rynek w podziale na dwa główne segmenty, czyli płatki śniadaniowe i muesli, możemy zaobserwować, iż rok do roku wzrasta znaczenie segmentu muesli, który kojarzymy z produktami bardziej zdrowymi. Rok do roku segment muesli odnotował wzrost obrotów wartościowych na poziomie 42,5% (gdy porównujemy rok kończący się na okresie listopad 2008 z analogicznym okresem rok wcześniej).

- Jednocześnie obserwujemy dalszy spadek znaczenia dla sprzedaży kategorii segmentu płatków rodzinnych, do którego należą między innymi czyste płatki kukurydziane. Rok do roku tracą na znaczeniu również płatki dla dzieci, ale tylko z segmentu produktów z czekoladą. Nie oznacza to jednak, że ich sprzedaż rok do roku odnotowała spadek - rok do roku sprzedaż obu segmentów pozostała na stabilnym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Do spadku znaczenia tych segmentów przyłożyły się w przeważającej mierze dynamicznie rozwijające się płatki muesli, ale również płatki dla dorosłych, do których zaliczamy wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness odnotowały w ostatnim roku dwucyfrowy wzrost obrotów (+36,8%) - wyjaśnia Karolina Machaj, z firmy badawczej The Nielsen Company.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • lambrambela 2009-02-13 14:48:09

    to jest smieszne ze tyle ludzi kupuje platki, musli itp. Udowodniono naukowo, ze tego typu produkty nie sa dietetyczne wrecz przeciwnie nakrecaja organizm przez co chcemy jesc coraz wiecej. rozpuszczalnosc w wodzie tego typu produktów wha sie nawet do 50%. Oznacza to ze do żołądka trafia polowa tego co zjemy. A przeciez każdy dietetyk powie, ze wanzne jest aby w naszym jadlospisie bylo pozywienie tresciwe i pelnowartosciowe. A płatki, musli itp. to sa produkty które działaja na zasadzie \"narkotyku\". Popularyzowane przez media sprzedaja sie jako zdrowy dietetyczny produkt, a tak naprawde nie ma z tym nic wspolnego

    Odpowiedz
  • rajdzik 2009-02-17 19:27:27

    To że wydali 60 mln więcej wynika z faktu wzrostu cen tego artykułu spożywczego. Mimo spadku cen zbóż w sklepie nie obniżyło się nic...:(

    Odpowiedz
  • kojot 2009-02-19 16:20:19

    ale jaja jak gitara

    Odpowiedz
  • Gudryk 2009-11-25 17:22:07

    Oj Kellogg\'s bo nie zdążysz z tego rynku dużo uszczknąć jak tak dalej pójdzie z fabryką w Kutnie i bez ludzi w terenie. Niegdyś \"heavy user\" znakomitych produktów Kellogg\'s. A w odpowiedzi na komentarze - Cóż jedzenie jak jedzenie, z pewnością lepsze niż w \"restauracjach Macker\'sa\" Ja bym ceny także będąc na ich miejscu nie obniżył- po co ! jeśli niemądrzy klienci kupują w takiej cenie?! Nie każdy także jeszcze myśli o tym , że przy nieco niższej cenie można obrotem mocno nadrobić i jeszcze w ten sposób za wzrosty sprzedaży u dystrybutora lub producenta Wyższe rabaty otrzymać. Cóż mamy takich handlowców jakich mamy i takimi jesteśmy klientami jakimi jestesmy choć to wiadomy truizm

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!