Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

ARR: Polacy spożywają za mało produktów zbożowych

Według naukowców, Polacy spożywają zbyt mało produktów zbożowych, a powinny one stanowić podstawę diety. By zachęcić konsumentów do kupowania pełnoziarnistego chleba i kasz potrzebna jest ich promocja - uważa wiceprezes Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak.


Autor: PAP
Data: 14-12-2011, 19:54
Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych zorganizował w środę konferencję informującą o walorach pieczywa wysokiej jakości. Przedstawiciele związku podkreślali, że chleb z pełnego ziarna jest źródłem wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych.

Organizatorom konferencji chodziło także o to, by uwypuklić, iż chleb jest ściśle związany z polską tradycją, z wypiekiem w domu i - jak mówił wiceminister rolnictwa Andrzej Butra - z "najlepszymi smakami i zapachami z dziecięcych lat". Dodał, że niestety w współczesnym społeczeństwie nie ma "szacunku do chleba" i wiele pieczywa trafia na śmietnik.

Prof. Krzysztof Krygier z Wydziału Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskich podkreślił, że na zdrowie człowieka ma decydujący wpływ dieta. Eksperci od żywienia zalecają, by chleb był konsumowany każdego dnia. Powinno to być pieczywo z tzw. grubego przemiału.

Według profesora, obecnie w wielu krajach jest trend odchodzenia od białego pieczywa, które prawie nie zawiera witaminy B i błonnika, na rzecz produktów wytworzonych z mąki pełnoziarnistej.

Konferencja była sfinansowana z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Powstał on w połowie 2009 r. Dotychczas na jego konto wpłynęło 15,5 mln zł, wydano 8,7 mln zł. Z pieniędzy funduszu, które pochodzą od producentów rolnych, sfinansowane zostało w tym roku kilka kampanii promocyjnych m.in. cykl pikników zbożowych, a także projekt "Przetwory zbożowe - postawą naszej diety".

W 2012 r. rozpocznie się 3-letnia kampania informacyjno-promocyjna zachęcająca do spożywania makaronów. Akcja ta będzie kosztowała 3 mln euro, sfinansuje ją m.in. UE oraz fundusz. Kampania zostanie przeprowadzona na rynku ukraińskim, na zlecenie Polskiej Izby Makaronu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • wołek 2011-12-14 20:26:48
    Wychodzi na to że Polacy w ogóle mało jedzą bo w porównaniu do krajów starej UE jemy mało wołowiny ,produktów mleczarskich , warzyw i innych cymesów teraz dowiadujemy się że nawet nie jemy produktów zbożowych to na pocieszenie trzeba dodać że \" zboża\" może nie jemy ale za to pijemy bo bijemy na głowę resztę unii w spożyciu alkoholi . Może zamiast zastanawiać się jak przekonać ludzi do jedzenia zdrowiej i więcej to lepiej zapłacić uczciwie za pracę by było stać ludzi na ten wspaniały smaczny proporcjonalnie do zarobków drogi chleb a nie dyskutować na konferencjach opłacanych przez rolników co w efekcie podroży cenę zbóż a następnie sam chleb .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.66.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!