Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Aryzta: Sprzedaż produktów pakowanych wciąż jest wyższa

W drugim lockdownie sieci handlowe nie reagowały pakowaniem pieczywa dostępnego tradycyjnie luzem, tak jak to miało miejsce w pierwszej fazie. Foliowano prawie wszystko. Sprzedaż produktów pakowanych wciąż jest wyższa, ale sytuacja powoli wraca do normy - mówi  Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Aryzta: Sprzedaż produktów pakowanych wciąż jest wyższa
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2021, 10:18
  • Najtrudniejsza była pierwsza fala COVID, kiedy zmieniliśmy gwałtownie nawyki zakupowe
  • Konsumenci na początku mieli obawy dotyczące kupowania pieczywa luzem
  • Popularne stało się pieczenie chleba w domu. Staliśmy się ekspertami w dziedzinie zakwasu i mąki
  • Coraz częściej szukamy produktów z tzw. wartością dodaną, naturalnych i rzemieślniczych

Portalspozywczy.pl: Za  nami rok pandemii. Czy nowy międzynarodowy kryzys epidemiologiczny i gospodarczy mocno dotknęły rynek piekarniczy?

Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska: Najtrudniejsza dla firm takich jak jak Aryzta była wiosna 2020, pierwsza fala COVID-u, kiedy uwięzieni w domach zmieniliśmy gwałtownie nasze nawyki zakupowe i żywieniowe. Pojawiało się wiele nieprawdziwych informacji, np. o możliwości przenoszenia wirusa przez kontakt z żywnością. W sklepach ucierpiały najmocniej kategorie słodkich i słonych przekąsek. Klienci częściej wybierali te produkty, które mogą zamrozić na zapas lub produkty pakowane – postrzegane jako bardziej bezpieczne. Dopiero po wydaniu komunikatu przez Główny Inspektorat Sanitarny o tym, że nie ma dowodów na ryzyko przenoszenia wirusa przez owoce czy chleb sprzedawany luzem, sytuacja w sklepach bardzo powoli zaczęła wracać do normy. Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, którego jesteśmy członkiem, poświęciło sporo energii na edukację konsumentów, w tym na zachowanie zasad higieny podczas zakupów. Dla branży piekarniczej odczuwalne w skutkach jest również długofalowe ograniczenie działalności sieci restauracji szybkiej obsługi czy gastronomii.

Jak pandemia wpłynęła na eksport Aryzta?

Podobnie jak na rynku krajowym, w eksporcie najsilniej odczuliśmy początkowo dystans konsumentów do kupowania produktów „luzem”. We wszystkich krajach sytuacja wyglądała podobnie. COVID-19 zmusił wszystkich do robienia zakupów w inny sposób, głęboko wpłynął na zmiany w przyzwyczajeniach oraz pokazał potrzebę szybkiego reagowania na zmiany na rynku. Jak wspomniałem wcześniej, zdecydowanie ucierpiała sprzedaż do gastronomii, w niektórych krajach spadki wyniosły kilkadziesiąt procent.

więcej informacji:

Waldemar Topolski RSS ALERT    /    Aryzta RSS ALERT    /    Aryzta Polska RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.231.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!