Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Asprod: Szukamy alternatywnych kanałów sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych (wywiad)

Piekarnia drive thru, e-sklep, w którym można zamawiać produkty z dostawą do domu lub z odbiorem w jednym z punktów oraz infolinia dedykowaną osobom starszym. Piekarnie Cukiernie Asprod zamierzają testować kolejne alternatywne kanały sprzedaży. Portalspozywczy.pl rozmawia o piekarnictwie w czasach koronawirusa z Dariuszem Bieleckim, prezesem zarządu Asprod S.A..

Asprod: Szukamy alternatywnych kanałów sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych (wywiad)
Asprod S.A.: Szukamy alternatywnych kanałów sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
Data: 28-04-2020, 08:58

Portalspozywczy.pl: Jak pandemia koronawirusa wpływa na branżę piekarniczą i koszyk zakupowy Polaków?

Dariusz Bielecki, prezes zarządu Asprod S.A.: Skutki pandemii koronawirusa dla branży piekarniczej, mimo że nie są aż tak drastyczne jak np. dla branży gastronomicznej czy turystycznej, są zdecydowanie mocno zauważalne. Jesteśmy, co prawda w gronie tych przedsiębiorstw, które w dalszym ciągu mogą prowadzić działalność, jednak restrykcje wprowadzone w związku z pandemią oraz zmiany w zachowaniach konsumentów z tym związane są bardzo widoczne zarówno w obrotach, jak i koszykach zakupowych naszych klientów.

Polacy bardzo serio (zresztą bardzo słusznie) potraktowali #zostańwdomu i z naszych obserwacji wynika, że robimy zakupy znacznie rzadziej, za to przy wizytach w sklepie kupujemy znacznie więcej. Koszyk zakupowy jest wyraźnie wyższy, spadała jednak częstotliwość dokonywania zakupów, co jest bardzo widoczne przy ogólnej liczbie klientów.

Zmiany zachowań widoczne są również w segmentach produktów, które są najpopularniejsze wśród klientów. O ile spadki w kategorii pieczywa nie są aż tak wielkie, to spadki w kategorii produktów cukierniczych czy gastronomicznych typu kanapki, przekąski i kawa są już bardzo znaczne. Żyjemy w czasach izolacji, nie spotykamy się z rodziną ani z przyjaciółmi, co ma bardzo istotny wpływ na nasze decyzje zakupowe a co za tym idzie sprzedaż ciast. Mamy teraz również więcej czasu, który w jakiś sposób trzeba zagospodarować, co przyczynia się do tego, że znaczne grono naszych dotychczasowych klientów decyduje się, by samodzielnie piec w domu.

Podobnie wygląda kwestia tortów okolicznościowych, jeżeli już decydujemy się na świętowanie to robimy to w znacznie mniejszym gronie składającym się przeważnie z domowników. Niebagatelny wpływ na spadek sprzedaży wyrobów cukierniczych ma fakt, że wiele uroczystości takich jak wesela, komunie czy eventy firmowe jest odwoływanych lub przekładanych na inne terminy, co znacząco wpływa na liczbę zamówień. Trzeba również zauważyć, że wyroby cukiernicze są produktami przygotowywanymi na świeżo, z dość krótkim terminem przydatności do spożycia, nie kupimy ich na zapas, co stanowi istotną barierę zakupową w okresie pandemii.

więcej informacji:

Asprod RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Dariusz Bielecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!