Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Clean Label to ważny trend w branży wyrobów piekarniczych

Clean Label to ważny, o ile nie najważniejszy termin obowiązujący od kilku lat w przemyśle spożywczym. Zgodnie z jego założeniami firmy działające w tej branży na coraz większą skalę usuwają ze swoich produktów sztuczne wzmacniacze smaku, konserwanty i barwniki na rzecz naturalnych i znanych konsumentom składników.

Clean Label to ważny trend w branży wyrobów piekarniczych
fot. Dan Cake

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 22-11-2016, 14:20

Pojęcie Clean Label już dawno przestało być zarezerwowane tylko dla produktów ekologicznych. Sprostanie oczekiwaniom klientów i wdrażanie w produkcji filozofii Clean Label nie jest proste, szczególnie w przypadku tak specyficznego sektora branży spożywczej jakim jest branża pakowanych wyrobów piekarniczych. Nie jest to jednak niemożliwe, czego najlepszym przykładem jest wdrażana od lat polityka jakości i zrównoważonego rozwoju firmy Dan Cake Polonia.

W 2013 r. Europejski Instytut ds. Bezpieczeństwa Żywności – EFSA, przeprowadził na Uniwersytecie w Southampton badania sztucznych substancji wykorzystywanych w branży spożywczej1. Testy miały wykazać, czy te pochodzenia syntetycznego oraz zawierające benzoesan sodu mają jakikolwiek wpływ na nadaktywność u dzieci. Wyniki były jednoznaczne: składniki te skutecznie zmniejszały umiejętność skupienia uwagi u najmłodszych konsumentów. Na efekty takich rewelacji nie trzeba było długo czekać. Unia Europejska wkrótce nałożyła na producentów żywności nakaz umieszczania na opakowaniach produktów zawierających substancje chemiczne, informacji o ich wpływie na nadaktywność dzieci. Zaniepokojeni konsumenci zaczęli więc czyścić półki kuchennych szafek z produktów zawierających pobudzające maluchy substancje, zaś przedstawiciele branży spożywczej większą wagę przykładać do składników używanych w produkcji swoich wyrobów. Co prawda, dalsze badania poszczególnych barwników nie potwierdziły początkowych wyników testów, ale niepokój wśród klientów pozostał. Od tej pory dziwnie „chemicznie” brzmiące dodatki stały się persona non grata w kuchni coraz większej rzeszy konsumentów.

Był to początek jednego z najgłośniejszych trendów na rynku spożywczym i – co ciekawe – wymuszonego przez samych konsumentów. Im bardziej skomplikowanie wyglądał im skład danego produktu, tym większe budził obawy o jego zdrowie i samopoczucie. Dlatego konsument dwa razy się zastanowił, zanim kupił produkt „bogaty” w obcobrzmiące nazwy obecne w jego w składzie. Sztuczne, wysoko przetworzone składniki w pożywieniu oznaczają zazwyczaj jedno: niejasny wpływ na ludzkie zdrowie. A przecież na technologii ich produkcji zwykli klienci nie muszą się znać. Dlatego przedstawiciele branży spożywczej zaczęli komponować etykiety swoich produktów w przejrzysty i zrozumiały sposób, sięgając coraz częściej i bardziej świadomie po naturalne składniki. Od tej pory konsumenci mogli wybierać z półki sklepowej produkty, których skład wreszcie mogli zrozumieć.

więcej informacji:

clean label RSS ALERT    /    Dan Cake Polonia RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT    /    Wiktor Kowalski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!