Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Czaniecki: Makaron sam w sobie wcale nie jest kaloryczny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 11:54
Według danych firmy Mintel 58 proc. dorosłych osób w Polsce deklaruje spożywanie zwykłego makaronu bez dodatków co najmniej raz w tygodniu. Z racji rosnącego zainteresowania ze strony konsumentów zdrowym sposobem odżywiania, coraz częściej decydują się oni na wybór niestandardowej wersji makaronu jak np. pozbawionego glutenu. W odpowiedzi producenci oferują innowacyjne rozwiązania odpowiadające trendom żywieniowym.
Czaniecki: Makaron sam w sobie wcale nie jest kaloryczny
fot. materiały prasowe

Jak wynika z Badań firmy Mintel 19 proc. Polaków jada co najmniej raz na tydzień makaron pełnoziarnisty, a 5 proc. — makaron bezglutenowy. 8 proc. badanych spożywa makaron organiczny raz w tygodniu lub częściej. Jedna trzecia (33 proc.) polskich konsumentów zgadza się, że zwykły makaron jest smaczniejszy niż bezglutenowy, zaś 19 proc. przyznaje, że smakują im niskowęglowodanowe odmiany makaronu. Zainteresowanie nowymi rodzajami makaronu nie uszło uwadze producentów. 

- Do przygotowania dań najlepiej wybierać makarony pełnoziarniste lub z błonnikiem owsianym. Dlaczego m.in. błonnik? Bo korzystnie wpływa na cały nasz organizm, chociażby obniżając poziom cholesterolu. Wybrane makarony (np. makarony marki Czaniecki z błonnikiem owsianym) stanowią  źródło błonnika dającego uczucie sytości na dłużej – tłumaczą producenci makaronu Czaniecki.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!