Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w firmie Widan - pełny wywiad

Na temat rynku lodów i pieczywa mrożonego, a także planów firmy Widan, która jest dystrybutorem żywności mrożonej, mówi Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w spółce.

Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w firmie Widan - pełny wywiad
Daniel Malczyński, dyrektor sprzedaży w spółce Widan

Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 11-08-2014, 11:21

Jaką pozycję ma firma Widan w rynku w trzech segmentach, w których działa: dystrybucji lodów, mrożonek i pieczywa mrożonego?

Nasza firma powstała w 1991 roku, jest jedną ze starszych firm działających w Polsce w segmencie mrożonej żywności. Mamy mocną pozycję w dystrybucji żywności w południowo wschodniej Polsce, czyli w woj. podkarpackim, małopolskim i tutaj skupiamy się przede wszystkich na dystrybucji lodów i mrożonek. W innych oddziałach, np. we Wrocławiu, prowadzimy głównie sprzedaż mrożonego pieczywa. Obecnie otwieramy nowy oddział w Piasecznie pod Warszawą, chcemy umocnić się także w tym regionie.

Nasza firma obecnie obsługuje około 3 tys. klientów, w tym: tradycyjne sklepy detaliczne, sieci handlowe, szeroko rozumiany kanał HoReCa oraz placówki zbiorowego żywienia typu szpitale, czy więzienia.

Współpracujemy między innymi z siecią Eko Holding, Polomarket, Frac, Lewiatan, Zielony Koszyk, Piotruś Pan itp. Rozwijamy się w obu kanałach - nowoczesnym i tradycyjnym. Wbrew opiniom sprzed kilku lat, rynek handlu tradycyjnego nie upadł, ciągle jest bardzo mocny. Dotyczy to szczególnie lodów - najwięcej sprzedaje się ich w punktach handlu tradycyjnego.

Prowadzimy rozmowy o dystrybucji z kolejnymi sieciami, ale to na razie tajemnica handlowa. Z kolei w miejsce umów z dotychczasowymi klientami, które nam się kończyły w tym roku, zostały podpisane nowe wieloletnie kontrakty.

Który z segmentów, w którym działa firma Widan - lodów, mrożonek, pieczywa mrożonego - będzie najmocniej rozwijany w przyszłości?

Chcemy rozwijać się we wszystkich tych segmentach. Uważamy, że w dzisiejszych czasach firma dystrybucyjna nie może postawić tylko na jedną nogę. Dzięki temu nasza firma szybko się rozwija. W 2013 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów rok do roku o 19 proc. W naszej branży to jest naprawdę dobrym wynikiem.

Na przykład, w Polsce jest 300-400 podmiotów zajmujących się dystrybucją lodów, jest to dosyć dużo. W większości są to regionalne firmy o niewielkim zasięgu, jednak powodują, że konkurencja na rynku jest bardzo silna. Tymczasem rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe. Do tego dochodzą wahania pogodowe. Np. w kwietniu realizacja zamówień była na poziomie 70 proc., w porównaniu do ubiegłego roku. To efekt złej pogody - marzec był zdecydowanie lepszy niż rok temu, ale cały wzrost marcowy został zniwelowany przez fatalną pogodę w kwietniu. Do tego doszły święta, które w naszej branży raczej szkodzą niż pomagają.

więcej informacji:

Daniel Malczyński RSS ALERT    /    Widan RSS ALERT    /    piekarnie w Polsce RSS ALERT    /    pieczywo mrożone RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!