Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Do Polski pukają wielkie piekarnie z Europy - podsumowanie roku 2016 w branży

- W najbliższym czasie na rynku pojawi się miejsce dla piekarni specjalistycznych, które będą w stanie zaoferować produkt wyjątkowy, rzemieślniczy i niszowy. Jedynym ograniczeniem dla producenta będą możliwości logistyczne. Warszawa to blisko 40-50 proc. rynku polskiego dla takich produktów - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, który podsumował dla nas sytuację w branży piekarniczej na koniec 2016 roku.

Do Polski pukają wielkie piekarnie z Europy - podsumowanie roku 2016 w branży
Według Andrzeja Piętki następuje powolne nasycenie rynku sklepami firmowymi piekarni. fot. shutterstock

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 22-12-2016, 12:00

Andrzej Piętka jest zdania, że rok 2017 będzie bardzo ważny dla większości piekarni w Polsce.

- Największe z nich rozbudowują swoje zakłady i zdolności produkcyjne. Będzie można zaobserwować duży wzrost znaczenia i sprzedaży pieczywa mrożonego. Spodziewać się należy walki pomiędzy kluczowymi graczami, głównie przez dopasowanie asortymentu do potrzeb odbiorców, wzrostu znaczenia certyfikowanych piekarni i wzrostu sprzedaży hurtowej pieczywa do sieci handlowych - dodaje.

Jak zauważa ekspert, do Polski coraz agresywniej pukają wielkie piekarnie z Europy, które nie posiadają zakładów produkcyjnych w naszym kraju.

- Tradycyjne piekarnie, które opierają swoją produkcję na tanich komponentach i surowcach powoli zaczynają tracić swój rynek. Dlatego skupiają się na rozwoju sieci własnych sklepów, o ile mają pieniądze na takie inwestycje. Często jednak właściciele piekarni nie mają pomysłu na rozwój swojej firmy - ocenia.

Piętka zauważa, że następuje powolne nasycenie rynku sklepami firmowymi piekarni.

- W największych miastach ten koncept już dzisiaj musi być poszerzany o ofertę kawiarniano-gastronomiczną. W przeciwnym razie zarówno punkt, jak i piekarnia będą tracić klientów. Potrzebna będzie optymalizacja sieci takich sklepów, ponieważ brakuje ludzi do pracy. Wydaje się, że na rynku pojawi się miejsce dla piekarni specjalistycznych, które będą w stanie zaoferować produkt wyjątkowy, rzemieślniczy i niszowy, np. chleby bezglutenowe, naturalne, bio, funkcjonalne i ekologiczne. Jedynym ograniczeniem dla producenta będą możliwości logistyczne lub umiejscowienie piekarni. Warszawa to blisko 40-50 proc. rynku polskiego dla takich produktów - dodaje.

Andrzej Piętka dodaje, że coraz bardziej świadomy konsument w 2017 r będzie szukał pieczywa dopasowanego do własnych potrzeb. Z kolei sieci handlowe coraz większą wagę przykładać będą do rentowności sprzedaży pieczywa.

- Już dzisiaj wiodący producent pieców do sklepów oferuje system kontroli wypieków z pozycji biura i laptopa dla takich odbiorców. Piec może być stale monitorowany przez kupca, asortyment właściwie dopiekany bez względu na umiejętności pracowników. Takie rozwiązanie pozwala kontrolować sprzedaż w sieci sklepów przy 50, 250 lub 1000 punktów z samodzielnym wypiekiem - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    rynek pieczywa w Polsce RSS ALERT    /    pieczywo mrożone RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    piekarnie rzemieślnicze RSS ALERT    /    piekarnie w Polsce RSS ALERT    /    pieczywo w sieciach handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Argos 2016-12-25 21:17:54
    A jakie piekarnie z Europu pukaja? Nie rozumiem tezy eksperta. Przeciez juz dawno sa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!