Drożdżówka Radziwiłłówka jest produkowana w oparciu o 2 zatwierdzone składniki: koncentrat „Drożdżówka Radziwiłłówka produkowany przez firmę AKO SA oraz nadzienia FRUŻELADA o smakach: jagoda – winogrono i jabłko – winogrono produkowane przez firmę ZENTIS Polska Sp. z o.o.

Dystrybutorem obu składników; koncentratu „Drożdżówka Radziwiłłówka produkowanego przez firmę AKO SA oraz nadzień produkowanych przez firmę ZENTIS Polska Sp. z o.o. będzie firma AKO SA.

Receptura drożdżówki Radziwiłłówki została opracowana przez zespół naukowców pod kierownictwem prof. Danuty Kołożyn – Krajewskiej z Zakładu Higieny i Zarządzania Jakością Żywności, Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji. Opracowana receptura i użyte składniki do produkcji Radziwiłłówki spełniają wymagania aktualnego Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty.

Koncentrat „Drożdżówka Radziwiłłówka” produkowany przez firmę „AKO” SA, przeznaczony jest do wypieku drożdżówek i innych ciast drożdżowych, spełniających wymagania aktualnego rozporządzenia Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty. - Projekt "Radziwiłłówki" jest odzwierciedleniem trendów i potrzeb rynkowych, które Spółka AKO śledzi od ponad 25 lat. Produkt jest efektem długofalowej strategii - jako Polski lider w branży,  na co dzień docieramy do piekarzy i cukierników dostarczając prozdrowotne rozwiązania. Zasięgiem działania obejmujemy cała Polskę obsługując przy tym ponad 6000 piekarni, wiec wdrożenie produktu będzie bardzo efektywne. Zaproponujemy wyróżniająca się formę produktu gotowego (drożdżówki), która miejmy nadzieje stanie się symbolem zdrowej żywności nie tylko dla naszych dzieci – powiedział Jan Maciuba, Prezes Zarządu AKO SA.

Drożdżówki Radziwiłłówka otrzymane z koncentratu firmy AKO i nadzień firmy ZENTIS Polska Sp. z o.o. mogą być sprzedawane dzieciom i młodzieży w sklepikach szkolnych, ponieważ nie przekraczają 15 g cukru, 10 g tłuszczu oraz 0,45 g sodu (1,2 g soli) w 100 g produktu gotowego. - ZENTIS Polska Sp. z o.o. ma wieloletnie doświadczenie w produkcji nadzień dla przemysłu piekarniczego i mleczarskiego. Rokrocznie kreujemy nowe rodzaje nadzień. Nasz propozycja nadzień do projektu Radziwiłłówka znalazła uznanie dzięki wysokiej jakości i smakowitości przy obniżonej kaloryczności i zachowaniu wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia – komentuje Ireneusz Lichota, Prezes Zarządu ZENTIS Polska Sp. z o.o.

Drożdżówki Radziwiłłówka mimo ograniczonej zawartości cukrów i tłuszczu są bardzo smaczne i na pewno będą stanowić dla uczniów wspaniałą przekąskę między lekcjami. Już niebawem portfolio marki Radziwiłłówka będzie wzbogacone o nowe smaki.

Promocją i wspieraniem programu Radziwiłłówka zajmuje się Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej. - Drożdżówka Radziwiłłówka to pierwszy z projektów, jakie uruchamia Rada Promocji Żywności Prozdrowotnej. Zgodnie ze swoją misją Rada podejmuje działania zmierzające do poprawy stanu wyżywienia, a naczelnym zadaniem jest troska o zdrowie najmłodszych i przeciwdziałanie pladze otyłości wśród dzieci. Planujemy kolejne smaki Radziwiłłówki, a także rozpoczynamy prace nad napojem dla dzieci, który będzie spełniał warunki Rozporządzenia Ministra Zdrowia – mówi Adam Bogacz, Przewodniczący Rady Promocji Żywności Prozdrowotnej przy Stowarzyszeniu Naukowo-Technicznym Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego.