• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Drożejący rzepak przełożył się w minionym roku na ceny olejów jadalnych

- Ceny olejów jadalnych poszły w minionym roku nieco w górę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Lech Kempczyński, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju. - To wynik droższego niż poprzednio surowca - podkreśla.
  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2011, 10:08
Drożejący rzepak przełożył się w minionym roku na ceny olejów jadalnych
- Zakładamy, że ten rok nie powinien być słabszy od minionego - podkreśla Lech Kempczyński, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.

Według Głównego Urzędu Statystycznego, w 2010 r. zbiory rzepaku ozimego zmalały o 16,8 proc. w porównaniu z 2009 r. Przyczyniły się do tego głównie wyjątkowo niekorzystne warunki pogodowe, które spowodowały, że plonowanie było o 12,3 proc. słabsze niż rok wcześniej. O 5 proc. zmniejszył się również areał upraw tej rośliny.

Słabsze zbiory nie pozostały bez wpływu na ceny surowca. - Nasiona w skupie w minionym roku były średnio o 25 proc. wyższe niż w roku ubiegłym - mówi Lech Kempczyński. - Ceny rzepaku mają istotny wpływ na ceny oleju. Tak, jak w całym przemyśle rolno-spożywczym, ceny surowca istotnie wpływają na cenę wyrobu finalnego. - wyjaśnia.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Taxi-gsm 2011-01-05 11:32:01

    Pan Lech Kempczyński, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju skoro może tylko wróżyć z fusów, niech lepiej zatrudni się w jakiejś sieci kawiarni. No, ale skoro Instytut ustami \"ekspertów\" opowiada banialuki o 1-2% wzroście cen tłuszczów roślinnych, to można panu dyrektorowi wybaczyć jego indolencję. A tak na marginesie Pan dyrektor zapomina, że tylko 50% oleju rzepakowego trafia na cele spożywcze. Pozdrowienia dla wszystkich wybitnych znawców przedmiotu. p.s. tekst momentami dla ufo- ludków, a tak obok: jest jeden olej rzepakowy, tak jak obok oleju słonecznikowego, sojowego coraz więcej spożywa się w Polsce oliwy, a ta jest z oliwek, też niestety słabo \"udających\" się w naszym klimacie.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!