Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Duży producent makaronu zostaje w Rosji. "Naszą misją jest żywienie ludzi"

Barilla kontynuuje produkcję w Rosji mimo agresji tego kraju na Ukrainę. Spółka zapewnia, że "nie zamierza czerpać korzyści z obecności w Rosji", ale chce dostarczać narodowi rosyjskiemu chleb i makaron.
  • Autor: AK
  • Data: 28-03-2022, 15:33
Duży producent makaronu zostaje w Rosji.
Włoski producent żywności Barilla kontynuuje produkcję makaronów w Rosji. fot. shutterstock

Barilla wciąż produkuje w Rosji

Barilla rozpoczęła sprzedaż makaronu w Rosji w 2009 roku, a sześć lat później otworzyła fabrykę w tym kraju. Znajduje się ona w Sołniecznogorsku niedaleko Moskwy. Obecnie pracuje w niej ok. 300 pracowników.

 

Firma zapowiedziała, że nie ma zamiaru przerywać produkcji. Obecnie prowadzi w Rosji lokalna produkcję, na rosyjski rynek. "Z końcem lutego postanowiliśmy wstrzymać wszystkie nowe inwestycje i działania reklamowe oraz nie czerpać korzyści z obecności w Rosji do odwołania. Naszą misją jest żywienie ludzi i zdajemy sobie sprawę, że produkty Barilla odgrywają ważną rolę w codziennym życiu ludzi na całym świecie. W związku z tym będziemy nadal produkować lokalnie i dostarczać narodowi rosyjskiemu chleb i makaron – które są podstawowymi produktami, z natury humanitarnymi. Będziemy również nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić ciągłość pracy i wsparcie naszym pracownikom w każdym kraju, w którym prowadzimy działalność" - przekazała w oświadczeniu firma 20 marca.

Barilla nie ogranicza produkcji w Rosji

Według danych aktualizowanych codziennie przez Jeffreya Sonnenfelda z Yale School of Management 23 marca firma nadal pozostawała aktywna w Rosji i nie wyraziła zamiaru ograniczania swojej działalności. Firma przekazała za to, że jest "zdruzgotana kryzysem", jaki trwa i że przekazuje produkty spożywcze organizacjom pozarządowym, które niosą pomoc.

Według danych zgromadzonych przez Just Food wartość rosyjskiego rynku suszonego makaronu wyniosła w 2020 r. 62,5 mld rubli (555,7 mln dolarów). W tym samym roku Barilla miała w tym rynku 0,9 proc. udziałów.

 

Na stronie korporacyjnej grupy Barilla producent chwali się tym, że „dba o otaczający nas świat”, dlatego redukuje emisję CO2 i przedstawia inne działania związane z CSR. W tym samym miejscu znajduje się także zakładka „Wartości”, która opowiada o tym, jakie wartości przyświecają koncernowi.

„Najlepsze składniki naszych przepisów? Nasze wartości. Wartości, w które wierzymy, charakteryzują nasze zachowania i inspirują ludzi” – czytamy. Wśród nich wymienione są m.in. pasja, odwaga, ciekawość świata i zaufanie.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!