Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Dyrektor FSB: Rynek pieczywa paczkowanego może utrzymać dwucyfrowy wzrost

Rynek pieczywa paczkowanego rośnie dwucyfrowo i taki wzrost powinien utrzymać się w najbliższych latach - uważa Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający spółki FSB Piekarnie. Jego zdaniem, wartość rynku tego pieczywa wynosi kilkaset milionów złotych, co stanowi niewielki procent całego rynku piekarniczego, wartego około 7 mld zł.

Dyrektor FSB: Rynek pieczywa paczkowanego może utrzymać dwucyfrowy wzrost
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający spółki FSB Piekarnie

- Rynek pieczywa paczkowanego jest zdecydowanie mniejszy niż rynek pieczywa tradycyjnego, ale spożycie pieczywa paczkowanego rośnie, ze względu na zmieniający się tryb życia i upatrujemy w tym dla nas dużą szansę - mówi Waldemar Topolski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Rynek ten dzieli się na kilka kategorii - bułek hamburgerowych, pieczywa cukierniczego, czy tortilii i każda z nich ma inną wartość. - Razem mówimy o rynku wartości kilkaset mln złotych. Ostatnio otrzymaliśmy dane, według których rynek piekarniczy, wraz z pieczywem cukierniczym, jest wart ok. 7 mld zł. Oznaczałoby to, że pieczywo paczkowane to niewielki procent całego rynku - podkreśla dyrektor FSB Piekarnie, spółki, która kończy budowę swojego drugiego zakładu w Polsce.

Jego zdaniem, rynek pieczywa paczkowanego ma szanse na dalszy wzrost pomimo tego, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego pieczywa, a wolumen spożycia pieczywa spada.

- Wystarczy popatrzeć, jaki sukces odniosło w ostatnim czasie pieczywo etniczne typu tortilla - były to wzrosty kilkunastoprocentowe, a nawet 20-procentowe rok do roku przez ostatnich kilka lat. Rogalik francuski także powoli podbija rynek. To daje nam gwarancję, że ten rynek będzie rósł bardzo dynamicznie. Jest to tylko substytut tradycyjnego pieczywa, które nadal będzie istniało, jednak my dajemy możliwość konsumentom wyboru innego rodzaju pieczywa - mówi Waldemar Topolski.

Jedną z kategorii, które rosną jest pieczywo do odpieku, inne to pieczywo etniczne czy cukiernicze. - Sprzedaż tych produktów, w przeciwieństwie do całego rynku, wzrasta. To właśnie na tych rynkach chcemy zdobywać klientów - tłumaczy dyrektor FSB Piekarnie.

Jak podaje, sprzedaż tortilli rośnie o kilkanaście procent rocznie, bułki hamburgerowej tylko nieco mniej, a paczkowanego rogalika francuskiego o 10 proc.

- W stosunku do chleba, który notuje tendencję spadkową, są to kategorie bardzo interesujące, choć jeszcze małe. Myślimy, że takie tempo wzrostu utrzyma się w najbliższych latach, tym bardziej, że do tej pory wiele produktów było sprowadzanych z Zachodu co wpływało na ich wyższą cenę. My chcemy zaproponować bardzo wysokiej jakości produkt lokalny, który pozwoli dotrzeć do szerszej rzeszy konsumentów - mówi Waldemar Topolski.

Przeczytaj także:

FSB Piekarnie wkrótce otwiera nowy zakład, który podwoi moce spółki

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Topolski RSS ALERT    /    FSB Piekarnie RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    pieczywo paczkowane RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT    /    tortilla RSS ALERT    /    hamburgery RSS ALERT    /    pieczywo cukiernicze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!