Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Dyrektor generalny PSPO: Polska margaryna nie zasługuje na czarny PR

- Usunięcie margaryn miękkich z listy produktów, które można wykorzystywać w sprzedawanych w sklepikach szkolnych kanapkach to nieprzemyślany ruch ukierunkowany na zwiększenie popytu na masło. Mamy nadzieję, że ten błąd zostanie szybko naprawiony i usunięty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Stępień, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.

Dyrektor generalny PSPO: Polska margaryna nie zasługuje na czarny PR
Adam Stępień, dyrektor generalny PSPO, fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-04-2016, 09:56

Jak mówi Adam Stępień polski przemysł tłuszczowy jest bardzo nowoczesny, a produkty nie zawierają praktycznie tłuszczy trans, które są szczególnie niekorzystne dla organizmu.

- Tym większe zaskoczenie wzbudziło w nas ubiegłoroczne usunięcie margaryn miękkich z listy produktów, które można wykorzystywać w kanapkach sprzedawanych w sklepikach szkolnych. Tego rodzaju nieprzemyślany ruch ukierunkowany na zwiększenie popytu na masło nasuwa wątpliwości wobec jego podstaw merytorycznych. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało rewizję tego rozporządzenia, dlatego mamy nadzieję, że ten błąd zostanie szybko naprawiony i usunięty - dodaje.

Jak przypomina dyrektor generalny PSPO, stowarzyszenie uczestniczyło w zorganizowanych przez ministerstwo konsultacjach społecznych latem 2015 roku. Rozporządzenie zostało podpisane pod koniec sierpnia.

- Dużym zaskoczeniem było dla nas to, że resort odpowiedział pozytywnie na bardzo nieracjonalne argumenty kierowane przez niektóre grupy interesów. To dziwi, tym bardziej, że cały program został oparty na analizach i dokumentach Instytutu Żywności i Żywienia, a więc jednostki najbardziej kompetentnej w tej sprawie - mówi Stępień.

Jego zdaniem odwieczna dyskusja na temat co jest lepsze: masło czy margaryna, przypomina debatę o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

- Odpowiedź pewnie nie jest jednoznaczna, natomiast wiemy, że polski przemysł margarynowy ma się dobrze pod względem jakościowym. Mamy nadzieję, że nasze krajowe rozwiązania będą powstawać w zgodzie nie tylko z faktami, ale i rekomendacjami WHO. To nie jest pogląd, który lansujemy w celu zwiększania sprzedaży margaryn, bo nie ma on większego przełożenia na jakieś konkretne wolumeny. Natomiast nie powinniśmy robić czarnego PR wokół produktu, który na to najzwyczajniej nie zasługuje, a to od szkół przecież zaczyna się edukacja dzieci i młodzieży, także w zakresie nawyków żywieniowych - mówi dyrektor generalny PSPO.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Adam Stępień RSS ALERT    /    PSPO RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju RSS ALERT    /    margaryna RSS ALERT    /    sklepiki szkolne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!