Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Dyrektor PSPM: Sprzedaż margaryn będzie zależała od edukacji polskiego społeczeństwa

Mimo że jesteśmy czwartym w Europie producentem margaryn, mimo rosnącego powoli zainteresowania Polaków zdrowym stylem życia, świadomość konsumentów w zakresie walorów zdrowotnych margaryny jako takiej jest stosunkowo niska - uważają rozmówcy serwisu portalspozywczy.pl.

Dyrektor PSPM: Sprzedaż margaryn będzie zależała od edukacji polskiego społeczeństwa

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 04-09-2009, 12:26

- Badania naukowców nie docierają do opinii społecznej - zauważa Szymon Kamiński, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Margaryny.

Jak podkreśla, margaryna nie musi mieć dodatkowych składników prozdrowotnych, by była zdrowa. - Rzepak, który jest głównym surowcem do produkcji margaryn, w zakresie cech korzystnych dla zdrowia, pokonuje tak modną ostatnio oliwę z oliwek. Zawiera kwasy omega 3, ma o połowę mniej niż oliwa niezdrowych kwasów nienasyconych, ma lepsze parametry do zastosowań na gorąco - oliwy nie powinno się wykorzystywać do smażenia w wyższych temperaturach niż 120°C - opowiada Szymon Kamiński.

Jego zdaniem, wzrost świadomości konsumentów zależeć będzie m.in. od tego, jak skutecznie producenci będą komunikować walory swoich produktów. Nie dla wszystkich jednak dostępne są wielkie kampanie reklamowe.

- O wartości naszych margaryn informujemy klientów poprzez opakowania, ale także przez edukację. Staramy się współpracować ze szkołami, zwłaszcza gastronomicznymi, które kształtują w uczniach nawyki kulinarne - mówi Aleksander Szałajko, rzecznik prasowy Zakładów Tłuszczowych Bielmar.

Bardzo ważną rolę w procesie edukowania konsumentów powinni pełnić też lekarze rodzinni, którzy w swoich kompetencjach mają porady w zakresie prawidłowej diety. - W tym obszarze, zarówno przemysł jak i władza publiczna mają wiele do zrobienia - podkreśla Szymon Kamiński. Do lekarzy firmy docierają poprzez specjalne broszury czy sponsorując konferencje. - Lekarze, jako jedna z nielicznych grup społecznych mają w naszym społeczeństwie autorytet - przyznaje Aleksander Szałajko.

Jednak, czy producenci i organy rządzące powinny decydować o tym, czym powinniśmy się żywić?

- Jestem zdecydowanym zwolennikiem poglądu, że trzeba położyć większy nacisk na edukację społeczeństwa, tak, by konsument miał dostęp do pełnej informacji, rozumiał ją i potrafił sam dokonywać wyborów - twierdzi dyrektor PSPM.

Od tego, w jakim stopniu wzrośnie wiedza Polaków na temat zdrowego stylu życia, walorów zdrowotnych margaryn oraz od tego, w jakim stopniu będziemy wprowadzać tę wiedzę w życie, będzie zależało, w którym kierunku rozwinie się branża.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

więcej informacji:

Szymon Kamiński RSS ALERT    /    Bielmar RSS ALERT    /    Polskie Stowarzyszenie Producentów Margaryny RSS ALERT    /    margaryna RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mika7 2009-09-07 15:06:16
    Margaryny są sztucznie uwodornionymi olejami roślinnymi i niestety, nic dobrego z olejów roślinnych w nich nie pozostało. Niektóre prace naukowe mówią wprost, że to margaryny są największymi truciznami i odpowiadają za większość chorób cywilizacyjnych. Namawianie do spożywania margaryn, a już na pewno twierdzenie, że są zdrowsze niż tłoczona na zimno oliwa z oliwek - to ogromne fałszerstwo i nieodpowiedzialność. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek i obserwacja własnego organizmu zwycięży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!