Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Zboża

Dyrektor Unimills: Polski rynek ma dla nas duży potencjał

Dyskusja o rynku zdrowej żywności zaczęła się w Polsce stosunkowo niedawno i jest bardzo ożywiona. Musi doprowadzić do tego, że na rynku pojawią się bardziej zaawansowane technologicznie produkty - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Alexander van der Klauw, dyrektor w Unimills Europe.

Dyrektor Unimills: Polski rynek ma dla nas duży potencjał

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 03-11-2010, 15:44
- Jaka można ocenić sytuację na światowym rynku oleju palmowego?

- Produkcja oleju palmowego na świecie wynosi obecnie ok. 45 mln ton. Średnie spożycie oleju roślinnego wynosi około 25 kg na osobę. W Europie konsumpcja wynosi 54 kg rocznie, w Azji 19 a w Chinach dokładnie 29 kg. Przy szacowanym tempie przyrostu ludności w 2040 roku na świecie będzie 8,9 miliarda ludzi co spowoduje wzrost całkowitego spożycia oleju roślinnego a dodatkowo, z powodu wzrostu gospodarczego, do 30 kg wzrośnie konsumpcja oleju na osobę. Dlatego świat potrzebować będzie dodatkowych 65 mln ton oleju roślinnego. Gdybyśmy mieli pozyskać go z soji potrzeba by było aż 103 mln hektarów, w przypadku rzepaku 44 mln, czyli pola wielkości Francji. Jednak gdy skorzystamy z palm, potrzebnych będzie tylko 12 mln hektarów. Dlatego palmy stanowią przyszłość.

- W jakich krajach będą powstawać nowe plantacje?

- Dopiero co otworzyliśmy szkółkę palm w Liberii. Miną 3 lub 4 lata zanim rozpocznie się właściwa uprawa. By rosnąć palmy potrzebują ciepłego klimatu oraz dużej ilości wody. Szukamy nowych krajów, w których moglibyśmy zakładać uprawy przy minimalnej ingerencji w ich środowisko naturalne.

- Jak ocenia Pan polski rynek pod względem chłonności na produkty z oleju palmowego?

- Polski rynek ma dla nas duży potencjał. Jest jasne, że to rynek rosnący. Jednocześnie populacja w Polsce zapewnia duży rynek zbytu. Dyskusja o rynku zdrowej żywności zaczęła się w Polsce stosunkowo niedawno i jest bardzo ożywiona. Musi doprowadzić do tego, że na rynku pojawią się bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Przykładowo - jeżeli polscy producenci ciastek będą chcieli produkować zdrowsze, zawierające mniej tłuszczu wyroby, będą musieli stawiać na wiedzę i innowacje. Polski rynek, jeśli chodzi o tempo rozwoju nie różni się pod tym względem znacząco od rynku europejskiego. Także wymagania konsumentów w Polsce czy innych krajach należących do UE zbytnio się nie różnią. Podsumowując, widzimy w Polsce duży potencjał, ze względu na dużą populację oraz chłonność rynku na innowacje.

- Jakie są plany inwestycyjne Pana firmy w Polsce?

- Mamy poważne plany ekspansji na terenie Europy, ale żadne z nich nie zostały jeszcze ostatecznie zrealizowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alexander van der Klauw RSS ALERT    /    Unimills RSS ALERT    /    olej palmowy RSS ALERT    /    oleje roślinne RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT    /    tłuszcze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!