Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Zboża

Dyrektor Unimills: Zapotrzebowanie na zdrową żywność ciągle rośnie

Jeden z naszych najbardziej innowacyjnych programów był prowadzony z firmą Mokate. Chodzi o produkcję bitej śmietany, w której zamiast masła użyty jest olej roślinny.- mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Alexander van der Klauw, dyrektor w Unimills Europe.

Dyrektor Unimills: Zapotrzebowanie na zdrową żywność ciągle rośnie

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 04-11-2010, 12:28

- Jak ocenia Pan perspektywy rynku zdrowej żywności?

- Zapotrzebowanie na zdrową żywność ciągle rośnie. Podobnie wymogi konsumentów. Nasze ostatnie przewidywania są przygotowane na podstawie analiz rynku z ostatnich 5 lat. W tym okresie sprzedaż zdrowej żywności wzrosła dwukrotnie. Oczywiście, obecnie tempo rozwoju nie będzie aż tak spektakularne, niemniej rynek będzie rósł.

- Współpracujecie w Polsce z producentami słodyczy i makaronów. Będzie współpracować z kolejnymi branżami?

- Jeden z naszych najbardziej innowacyjnych programów był prowadzony z firmą Mokate. Chodzi o produkcję bitej śmietany, w której zamiast masła użyty jest olej roślinny. Dzięki temu bita śmietana dłużej jest puszysta i nie rozpuszcza się tak łatwo przy wysokich temperaturach. Produkt jest już w sklepach.

- Z iloma firmami współpracują Państwo w Polsce?

- W tej chwili jest ok. 25 firm.

- Ile kosztowało otwarte niedawno przez Pana firmę Europejskie Centrum Innowacji?

- Trudno podać dokładną sumę, ponieważ budowa centrum innowacji jest częścią wielkiej inwestycji, której część to działania przeznaczone na innowacje, część zaś na renowacje i inne cele. Cała inwestycja będzie kosztować 34 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alexander van der Klauw RSS ALERT    /    Unimills RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    olej palmowy RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • WEF 2010-11-05 11:06:48
    A CO TO WŁAŚCIWIE ZNACZY ZDROWA ŻYWNOŚĆ? CZY ŻYWNOŚĆ Z ZAŁOŻENIA NIE POWINNA BYĆ ZDROWA? CZY ROZRÓŻNIANIE ŻYWNOŚCI NA ZDROWĄ I PRZEZ TO DROŻSZĄ (CZĘSTO TO TE TZW DELIKATESY) I ŻYWNOŚĆ ZWYCZAJNĄ NIE MOŻE BYĆ TRAKTOWANE JAKO UMYŚLNE POGARSZANIE ŻYWNOŚCI TANIEJ DLA OSZCZĘDNOŚCI W JEJ PRODUKCJI? CHORE TO JEST.
  • wołek 2010-11-05 11:27:58
    re;WEF To tak jak z ludźmi napisał o tym Orwell\"Wszyscy ludzie są równi ale niektórzy są równiejsi \'\' tak i żywność będzie produkowana dla ludzi i ludzi (bogatszych) .
  • technolog 2010-11-05 11:39:48
    ta bita śmietana to jest na rynku juz dawno w słoiczkach . jest to 45% utwrdzony olej palmowy i białka mleka .nazwa Smietana jest zastzrezona do prawdziwego produktu z mleka. ten w słoiczkach nazwano zabielacz. A co to znaczy zdrowa żwność! czy żwność na rynku moze być niezdrowa?????? każdą żwność jest zdrowa ibezpieczna dla konsumenta, nie można używać takiego nazewnictwa,,ZDROWA ZYWNOŚĆ\"
  • specjalista 2010-11-06 14:35:41
    Racja! Zakazać URZĘDOWO aktem unijnym używać nazwy zdrowa żywność. Czy lekarstwa mogą się dzielić na zdrowe i zwyczajne. Zapobiegnijmy nowemu cenowemu absurdowi. Wprowadźmy raczej tak jak kiedyś niezapowiedziane kontrole inspektorów sanitarnych żeby wyeliminować naganne praktyki producentów, obecnie muszą być one zapowiedziane, co pozwala na szybkie pozamiatanie codziennych nieprawidłowości, tj. np. remonty podczas produkcji. Zdrowie jest najważniejsze!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!