Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Ekspert Provimi: Wśród producentów pasz jest silna konkurencja, słabsi gracze mogą odpadać z rynku

Producenci pasz w Polsce mają duże moce produkcyjne i rynek raczej nie będzie już rósł wielkościowo. - Możemy być nawet świadkami wypadania z rynku słabszych graczy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Janusz Kobryner, dyrektor ds. koordynacji zakupów zbóż w grupie Provimi Holding.

Ekspert Provimi: Wśród producentów pasz jest silna konkurencja, słabsi gracze mogą odpadać z rynku

Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
Data: 20-04-2011, 11:23

- Uważam, że na polskim rynku pasz już nastąpiła daleko idąca konsolidacja. Firmy, które obecnie są liderami tego rynku, w poprzednich latach dokonały akwizycji i inwestycji. Ten rynek jest już dość dobrze skonsolidowany. Problemem są teraz zbyt duże możliwości produkcyjne w stosunku do rynku zbytu - mówi Janusz Kobryner, który odpowiada za zakupy zbóż dla całego holdingu Provimi, firmy działającej w 30 krajach świata.

Jego zdaniem, wszystko wskazuje na to, że z polskiego rynku pasz niektórzy producenci będą stopniowo wypadać, przy czym raczej nie jest możliwe, aby wypadli liderzy, którzy mają bardzo dobrą pozycję.

- Rynek pasz będzie postępował na drodze dalszego wzmacniania i konsolidowania tych, którzy osiągnęli pozycję liderów lub są niedaleko za nimi. Nie sądzę natomiast, by ten rynek rozwijał w sensie wielkościowym - mówi dyrektor Provimi.

- Nie widzę już miejsca dla powstawania nowych zakładów. Producenci będą raczej zwiększać moce już istniejące, liderzy okopywać swoje pozycje, a słabsi gracze będą stopniowo słabnąć, ewentualnie będą przejmowani przez liderów - dodaje.

Jak ocenia ekspert, aby produkcja pasz w Polsce mogła się zwiększyć, potrzebne jest zwiększenie produkcji zwierzęcej - trzody chlewnej i drobiu. Do tego przeszkodą jest rozdrobniona struktura gospodarstw w Polsce.

Natomiast w skali globalnej, produkcja pasz powinna wzrastać.

- Biorąc pod uwagę światowe tendencje, świat idzie w kierunku specjalizacji. Dlatego wydaje mi się, że produkcja i sprzedaż gotowych mieszanek paszowych jest przyszłością i skala tej sprzedaży będzie się zwiększała - ocenia Janusz Kobryner.

Czytaj także:

Rekordowe ceny pasz przemysłowych

Provimi przeznaczy 50 mln zł na inwestycje

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Kobryner RSS ALERT    /    Provimi Holding RSS ALERT    /    rynek pasz RSS ALERT    /    pasze RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Prada 2011-04-20 13:52:28
    Janusz, czyli już nie muszę Ci robić fotek? :-)
  • Franek 3 2011-04-21 12:39:34
    Jakoś nie współgra ta wypowiedź z faktem, że największy gracz na rynku czyli Provimi w ciągu ostatnich 3 lat zmniejszył wielkość produkcji o 30-40% i to w dużym stopniu na rzecz tych \"małych\". A może jednak to duzi, o dziwo słabną!!!
  • gość1 2011-04-22 01:40:05
    Czy ten Kobryner to prezes firmy Agro Handel Polska ?
  • czytelnik 2011-04-22 10:23:08
    to były prezes
  • Europejczyk 2011-04-27 09:21:43
    Nawiązując do komentarza Franka3: duzi nie słabną natomiast racjonalizują swój potencjał produkcyjny. Polega on na zamykaniu (sprzedaży) zakładów nierentownych lub zamortyzowanych zaś modernizuje się i dozbraja technicznie te które w przyszlości mają szansę na generowanie największych zysków. Efekt skali zawsze zarezerwowany jest dla największych graczy co nie oznacza że atrakcyjne nisze nie moga byc i nie sa wypełniane przez mniejszych uczestnikow rynku. Generalnie zaś potencjał produkcyjny pasz w Polsce jest o ok 50% większy niż cały rynek.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!