• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Elstar Oils spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowego wzrostu przychodów

Elstar Oils spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowego wzrostu przychodów w związku z planowanym wolumenowym wzrostem sprzedaży oraz wyższymi cenami produktów. Istotnie poprawi się też wynik netto. W tym roku przerób rzepaku ma wzrosnąć do 350 tys. ton z 320 tys. ton w 2010 roku. W przyszłym roku spółka może już dojść w okolice docelowych mocy, 400 tys. ton.
  • Autor: PAP
  • Data: 14-06-2011, 21:52
Elstar Oils spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowego wzrostu przychodów
Z przerobionego rzepaku Elstar Oils produkuje olej spożywczy oraz estry do biopaliw

"Nasze wyniki w tym roku zasadniczo wzrosną. Spodziewamy się przychodów wyższych niż w 2010 roku, wzrost będzie znacznie większy niż o 10 proc. Wynikać to będzie ze zwiększonej sprzedaży wolumenowej, a także ze wzrostu cen naszych produktów, który jest z kolei pochodną droższego surowca" - powiedział Aleksander Rysiewicz, dyrektor do spraw korporacyjnych spółki.

W 2010 roku Elstar Oil miał 13,9 mln zł straty netto, 10,5 mln zł zysku operacyjnego i 703,6 mln zł przychodów.

Spółka zakłada, że przerób rzepaku w tym roku wyniesie około 350.000 ton. W 2010 roku firma przerobiła 320.000 ton surowca.

Docelowe moce przerobu rzepaku w grupie wynoszą 400 tys. ton. Rysiewicz ocenia, że w kolejnym roku spółka może zbliżyć się do maksymalnego wykorzystania mocy, przy czym dużo będzie tu zależeć od podaży rzepaku.

W minionym roku na rynek trafiło 2,2 mln ton rzepaku. W tym roku surowca może być mniej, według szacunków rynkowych poniżej 2 mln ton.

"To kolejny rok z rzędu, gdy zapotrzebowanie na surowiec jest większe niż jest w stanie zaoferować rynek. Nie przewidujemy jednak większych problemów, jeśli chodzi o zaopatrzenie w rzepak. Większą część kupimy w skupie, później będziemy dokonywać zakupów uzupełniających. Oczywiście pozostaje pytanie o cenę. W 2010 roku rzepak silnie drożał. Teraz ceny lekko spadają ale pozostają wciąż wysokie. Zobaczymy, co będzie działo się z cenami w kolejnych miesiącach" - powiedział Rysiewicz.

Z przerobionego rzepaku Elstar Oils produkuje olej spożywczy oraz estry do biopaliw. Rysiewicz nie chciał szacować, jaka będzie tegoroczna wielkość sprzedaży estrów. W minionym roku było to 68 tys. ton.

"To, ile oleju przeznaczymy na produkcję estrów, będzie zależało tylko i wyłącznie od marż. Będziemy tak przekierowywać produkcję, by była ona jak najbardziej zyskowna" - poinformował.

Rysiewicz szacuje, że wartość rynku estrów w Polsce w 2010 roku wyniosła 855.000 ton, z czego krajowi producenci dostarczyli 400.000 ton, reszta pochodziła z importu. Docelowe moce zakładu estrów w Elstar Oils to 100.000 tys. ton.

Dyrektor ocenia, że marże w drugim kwartale, zarówno w segmencie spożywczym jak i w estrach, są rok do roku dużo lepsze. Na chwilę obecną nieco korzystniej wygląda sytuacja w segmencie spożywczym.

"Pierwszy kwartał był dla estrów bardzo dobry, mimo dość surowej zimy. Natomiast w drugim kwartale odczuliśmy pewne wahnięcie w związku z tym, że od maja kończyły się ulgi na biopaliwa. Wszyscy starali się kupić jak najwięcej estrów w kwietniu, maj pod względem wolumenów był nieco gorszy. Ale ta sytuacja oczywiście nie ma wpływu na zachowanie rynku w skali roku. Wahnięcie było jednorazowe. Obowiązek sprzedaży biopaliw reguluje popyt na estry" - powiedział Rysiewicz.

Dodał, że wyniki za drugi kwartał firmy rok do roku będą istotnie lepsze niż rok wcześniej. W drugim kwartale 2010 roku Elstar Oil miał 5,9 mln zł straty netto, 2,3 mln zł straty operacyjnej i 187,4 mln zł przychodów.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!