• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Feerum podsumowuje 2017 rok i planuje ekspansję w Afryce

Feerum S.A., producent kompleksowych elewatorów zbożowych w Polsce działający także na rynkach eksportowych, opublikowała wyniki za 2017 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,5 mln zł wobec 4,6 mln zł straty netto rok wcześniej. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 6,5 mln zł, podczas gdy w 2016 r. Grupa odnotowała 5,15 mln zł straty operacyjnej. EBITDA wzrosła aż o 256 proc., do 15,4mln zł z 4,3 mln zł rok wcześniej, a przychody zwiększyły się o 139 proc., do 96,1 mln zł z 40,3 mln zł.
  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 30-04-2018, 11:44
Feerum podsumowuje 2017 rok i planuje ekspansję w Afryce
Daniel Janusz, prezes zarządu Feerum S.A., fot. mat. pras.

W ocenie spółki istotna poprawa wyników jest m.in. efektem rozstrzygnięcia szeregu wniosków o dofinansowanie unijne z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, co przełożyło się na podpisanie nowych umów przez Feerum S.A. jak również rozwoju sprzedaży zagranicznej.

Nie bez znaczenia były również podjęte wcześniej przez Spółkę działania optymalizacyjne, polegające na usprawnieniu działalności operacyjnej w obszarze projektowania i konstruowania obiektów suszarniczo-magazynowych, ich produkcji oraz logistyce, a także optymalizacja kosztów.   

Pozytywnie przedstawiają się perspektywy kolejnych okresów. Aktualny portfel zamówień na lata 2018-2019 obejmuje 72 umowy o łącznej wartości 123,1 mln zł. Z kolei potencjalny portfel klientów oczekujących na dofinansowanie unijne i posiadających pozwolenie na budowę kształtuje się na poziomie ok. 80,8 mln zł.  Portfel z terminem realizacji w latach 2019-2020 obejmuje projekty o łącznej wartości ponad 280 mln zł.

Rynek krajowy w minionym roku odpowiadał za ponad 57 proc. całkowitej sprzedaży, co dało kwotę 55,1 mln zł. Jednocześnie intensywnie rozwijał się też eksport, którego udział wzrósł w 2017 roku do blisko 43 proc. z 26 proc. w 2016 r.

Do najciekawszych kierunków ekspansji zagranicznej Spółka zalicza Niemcy i Rumunię, a także rynki wschodnie – Ukrainę, Kazachstan, Białoruś i Litwę (ze względu na duży udział sektora rolnego w strukturze PKB oraz stosunkowo niskim udziale jego umaszynowienia).  Lokalizacja firmy sprzyja też rozwijaniu sprzedaży do Czech i krajów Beneluksu, choć rynki te nie są strategicznym kierunkiem rozwoju Grupy.  Podpisanie umowy w Tanzanii jest pierwszym krokiem do ekspansji Feerum S.A. w Afryce.

W związku z podpisanym kontraktem w Tanzanii, w 2018 roku w strukturze sprzedaży Grupy będzie dominował rynek zagraniczny. Docelowo chcielibyśmy, by sprzedaż krajowa i zagraniczna miały po 50 proc. udziałów w przychodach – poinformował Daniel Janusz, Prezes Zarządu Feerum S.A.

Wyniki za 2017 rok oceniamy jako dobre. Odnotowaliśmy bardzo wyraźną poprawę rok do roku, na co wpływ miało podpisanie szeregu nowych umów oraz silny wzrost sprzedaży eksportowej. Uwzględniając aktualny portfel zamówień można spodziewać się, że wyniki za 2018 rok będą znacznie wyższe niż zrealizowane w 2017 roku – poinformował Prezes.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!