Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

GfK: Olej rzepakowy nadal jest sprzedażowym hitem

W czerwcu 2017 roku dom badawczy GFK na zlecenie kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” przeprowadził badania dotyczące wiedzy na temat olejów roślinnych. Okazało się, że olej rzepakowy, zarówno pod względem znajomości, jak i używania, jest liderem konsumentek  wśród tłuszczów roślinnych na polskim rynku.

GfK: Olej rzepakowy nadal jest sprzedażowym hitem
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 10-10-2017, 10:30

Respondentki odpowiadają: dostępność, uniwersalność, możliwość stosowania go zarówno do pieczenia jak i do sałatek oraz…. pochodzenie. Aż 92% konsumentek docenia rzepakowy za to, że jest łatwo dostępny, a 91% konsumentek wybiera olej rzepakowy ze względu na przydatność do smażenia.

Rzepakowy doceniany jest także ze względu na swój skład. Wysoka zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych przyczyniła się do tego, że to ten olej jest najczęściej wybieranym przez ankietowanych olejem do przygotowywania dań w polskiej kuchni. To ważne aż dla 69% zapytanych konsumentek. Nie bez znaczenia jest także przystępna cena oleju rzepakowego, to cecha, którą docenia 93% zapytanych kobiet.  Dowodem wzrastającej popularności oleju rzepakowego są badania AC Nielsen, które pokazały, że od stycznia 2017 do lipca 2017, udział oleju rzepakowego na polskim rynku wzrósł z 81,7% do 83,5%.

Większość ekspertów rekomenduje spożywanie oleju rzepakowego ze względu na jego naturalność, co deklaruje aż 93% pytanych ekspertów. 50% liderów opinii ceni rzepakowy za pomoc w obniżaniu cholesterolu i walce z miażdżycą – to dzięki zawartości kwasu ALA (kwas alfalinolenowy) z rodziny omega-3, który pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.  Doceniona jest także zawartość witamin - aż 69% spośród ekspertów poleca go ze względu na wysoką zawartość witaminy E, a 51% ekspertów docenia rzepakowy za to, że jest naturalnym źródłem kwasów omega-3. Nie bez znaczenia jest także proporcja kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3. W oleju rzepakowym wynosi ona 2:1, co jest istotne aż dla 25% spośród zapytanych liderów opinii.

Zarówno wśród konsumentów jak i ekspertów, olej tłoczony na zimno cieszy się większą popularnością. Aż 65% badanych konsumentów deklaruje jego użycie, a 70% uważa, że jest on idealny do smażenia.  Co ciekawe, 45% ekspertów również poleca olej nierafinowany, przy czym aż 33% nie wie na czym polega proces rafinacji.

Olej rzepakowy zarówno rafinowany jak i tłoczony na zimno jest bogatym źródłem kwasów omega-3. Proces rafinacji to nic innego jak proces oczyszczania oleju z pozostałości środków ochrony roślin lub z zanieczyszczeń nabytych podczas transportu czy przechowywania nasion.

więcej informacji:

oleje i tłuszcze RSS ALERT    /    rynek olejów RSS ALERT    /    olej rzepakowy RSS ALERT    /    GfK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!