Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Grupa Makarony Polskie: konsumenci szukają produktów gotowych do spożycia

– W strategii rozwoju Stoczek Natura skoncentrujemy się na produktach nowoczesnych, bo analiza rynku pokazuje, że konsumenci szukają produktów convenience, które są gotowe do spożycia – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.

Grupa Makarony Polskie: konsumenci szukają produktów gotowych do spożycia
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 10-03-2020, 12:58

W 2019 roku Zenon Daniłowski mówił odnośnie marek Makarony Polskie oraz Stoczek, że chcą zbliżyć się do pozycji lidera w swoich segmentach. Zapytaliśmy prezesa, jaka jest obecnie pozycja wspomnianych marek w poszczególnych kategoriach?

– Chcemy być B brandem i znaleźć się na stopniach podium. Nasze produkty pod marką Makarony Polskie mają lojalnych konsumentów. Jest to produkt wytworzony ze specjalnej mieszanki krajowych pszenic, wzbogaconej dodatkiem mąk z pszenic twardych, bo taki smak i teksturę preferuje polski konsument. W brandzie Makarony Polskie rozwijamy także linie gniazd i krajanek z dodatkiem jaj. Są smaczne i po ugotowaniu bardzo dobrze komponują się z sosami lub jako dodatek do zup (szczególnie do rosołu). Sprzedaż naszych makaronów rdr. wzrosła o milion złotych, a mam nadzieję, że 2021 rok będzie dużo lepszy – stwierdził prezes. 

– Z kolei jeśli chodzi o Stoczek, to jest generalny problem dla producentów dań gotowych w słoikach i puszkach, ponieważ kurczy się grupa odbiorców tego rodzaju produktów. Są to zazwyczaj osoby oderwane od rodziny, jak np. budowlańcy czy kierowcy. A w środowiskach osób prowadzących osiadły tryb życia tego typu dania gotowe nie są zbyt popularne. Dlatego jak już wspominałem, będziemy iść w rozwój So food, czyli  dań gotowych na tackach. Będzie to pełny obiad konserwowany w procesie termicznym, bez dodatków chemicznych, zamknięty techniką podobną do wekowania. Taki obiad będzie można sobie szybko przygotować. Będą trzy rodzaje obiadów do wyboru. Kuchnie świata: indyjska, libańska, meksykańska. Drugi rodzaj to wege i trzeci: kuchnia polska. Będzie 8 dań, z czego część jest już dostępna, a w lutym pojawią się kolejne. Spowoduje to, że np. niektóre z dotychczasowych dań w słoiku zostaną przeniesione na tacki. W strategii rozwoju Stoczek Natura skoncentrujemy się na produktach nowoczesnych, bo analiza rynku pokazuje, że konsumenci szukają produktów convenience, które są gotowe do spożycia – dodał.

Czytaj więcej: Makarony Polskie: inwestycje, innowacje, moce produkcyjne – priorytety na 2020 (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.202.44
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!