Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Zboża

Grupa Makarony Polskie ze wzrostem wyników finansowych w I kw. 2020 m.in. dzięki COVID-19

Grupa Makarony Polskie w I kwartale 2020 roku zwiększyła zarówno przychody ze sprzedaży jak i zysk netto. Jednym z czynników wzrostu wyników jest zachowanie konsumentów w związku z pandemią koronawirusa. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie makaronów oraz przetworów mięsno-warzywnych.

Grupa Makarony Polskie ze wzrostem wyników finansowych w I kw. 2020 m.in. dzięki COVID-19
Grupa Makarony Polskie zwiększyła sprzedaż o 42 proc. w I kw. 2020 fot. unsplash

W I kwartale 2020 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 57,2 mln zł i były wyższa o 17,0 mln zł (tj. 42%) w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, gdy sięgnęły 40,2 mln zł.

 Ze skonsolidowanego raportu kwartalnego wynika, że Grupa Makarony Polskie w I kwartale 2020 roku zwiększyła o 13 proc. zysk netto do 2,7 mln zł z 2,4 mln zł w takim samym okresie rok wcześniej.

 Największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie makaronów z 29,0 mln zł do 41,4 mln zł (+12,4 mln zł) oraz przetworów mięsno-warzywnych z 5,6 mln zł do 8,3 mln zł (+2,7 mln zł).

Grupa w raporcie odniosła się do wpływu pandemii COVID-19 na działalność i wyniki firmy w tym okresie.  

− Znaczny wzrost zainteresowania produktami Grupy zanotowano w miesiącu marcu gdy Grupa zanotowała wzrost sprzedaży o około 75% co było spowodowane zakupem na zapas produktów suchych, z długim terminem przydatności - podała grupa w raporcie kwartalnym.

− Całość wzrostu przychodów nie jest wynikiem wyłącznie nadzwyczajnego zachowania konsumentów. W okresie styczeń-luty 2020 , tj. w okresie przed wybuchem pandemii, Grupa odnotowała wzrost o ok. 23% r/r w wyniku wprowadzenia do sprzedaży nowych produktów oraz rozwoju współpracy z klientami – dodano.

Wzrost cen kluczowych surowców: mąki, mięsa i masy jajecznej miał wpływ na obniżenie rentowności Grupy na poziomie zysku brutto ze sprzedaży z 23,7% w I kw. 2019 roku do 20,8% w I kw. 2020 roku. Wynik na poziomie zysku brutto ze sprzedaży był na poziomie 11,9 mln zł i był wyższy o 2,4 mln zł (+25%) w stosunku do I kw. 2019 roku.

Grupa podaje w raporcie, że pandemia koronawirusa miała również wpływ na rynek walutowy, w tym osłabienie złotówki wobec euro. Grupa rozpoznała w I kw. 2020 roku ujemne różnice kursowe w sprawozdaniu z całkowitych dochodów na poziomie 0,32 mln zł (wobec 0,02 mln zł w I kw. 2019 roku).

− Rynki zbytu Grupy Makarony Polskie można podzielić na rynek krajowy (obejmujący private label, handel tradycyjny, handel nowoczesny oraz B2B i instytucje) oraz eksport (w tym sprzedaż przez pośredników krajowych). Największy wzrost sprzedaży zanotowano w segmencie makaronów z 29,0 mln zł do 41,4 mln zł (+12,4 mln zł) oraz przetworów mięsno-warzywnych z 5,6 mln zł do 8,3 mln zł (+2,7 mln zł) − napisano w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Makarony Polskie RSS ALERT    /    Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    rynek makaronu w Polsce RSS ALERT    /    wyniki Makaronów Polskich RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    produkty zbożowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!