Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Grzegorz Putka: Zmieniły się preferencje zakupowe klientów

– Na początku obostrzeń dużym powodzeniem cieszył się szczególnie chleb tostowy. Teraz wzrosło zainteresowanie takim produktami jak bułka wrocławska czy chałka – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Putka, dyrektor zarządzający Piekarni Cukierni Putka.

Grzegorz Putka: Zmieniły się preferencje zakupowe klientów
Wzrosło zainteresowanie bułką wrocławską i chałką; fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-02-2021, 12:12

– Pandemia miała istotny wpływ na branżę piekarniczą. Jednak w porównaniu z innymi sektorami nie narzekamy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Putka, dyrektor zarządzający Piekarni Cukierni Putka.

Jak tłumaczy, pierwszy lockdown dla wszystkich był bardzo dużym zaskoczeniem. Konsumenci kupowali i mrozili pieczywo. Takie zachowania były widoczne szczególnie w pierwszych dniach po ogłoszeniu obostrzeń. Kolejne zmiany wprowadzane przez rząd nie wywoływały nagłych reakcji zakupowych.

– Ludzie już się przyzwyczaili. Zmieniły się natomiast preferencje klientów. Na początku obostrzeń dużym powodzeniem cieszył się szczególnie chleb tostowy. Teraz produkt ten nadal bardzo dobrze się sprzedaje, ale wzrosty nie są już aż tak znaczące. Najbardziej spadła natomiast sprzedaż małych bułek, a wzrosło zainteresowanie takim produktami jak bułka wrocławska czy chałka – mówi.

Pierwsze dni pandemii z oczywistych względów znacząco wpłynęły na sprzedaż serwowanych na miejscu dań gotowych, dotknęły też segment cukierniczy. Obserwując reakcje klientów, zarząd firmy podjął decyzje o czasowym ograniczeniu dostępnego asortymentu.

– Najbardziej spadła sprzedaż drożdżówek i przekąsek, które były często kupowane dla dzieci idących do szkoły, a także pracowników biurowych. Obecnie sprzedaż ciastek wraca do normy, ponownie powodzeniem cieszą się ciasta, przede wszystkim te pakowane. Trudnym momentem, ze względu na wyjątkową sytuacją, było dopasowanie do potrzeb klientów naszego asortymentu świątecznego. Wielkanoc przyniosła spadki sprzedaży, jednak w kolejne święta – Boże Narodzenie czy tłusty czwartek odnotowaliśmy porównywalne obroty do lat ubiegłych. Zmieniła się natomiast struktura odbiorców, np. w tłusty czwartek pączki chętnie kupowali klienci indywidualni, a znacznie mniej było zamówień do biur. Pandemia powoduje, że musimy jeszcze bardziej obserwować rynek i uczyć się go w niektórych aspektach od początku – dodaje Grzegorz Putka.

W wyniku pandemii firma musiała się zmierzyć także ze zmianami organizacyjnymi pracy.

– Podzieliliśmy produkcję na dwie niezależne zmiany, które się nie spotykały. Były okresy, kiedy bardzo dużo pracowników zostało w domu na kwarantannie lub by opiekować się małymi dziećmi. Firma musiała ponieść dodatkowe koszty związane ze spełnieniem wymagań epidemicznych, ochroną zdrowia pracowników i klientów. Wprowadziliśmy przesiewowe badania naszych pracowników 2-3 razy w tygodniu, zakupiliśmy maseczki, przyłbice i odpowiednie środki dezynfekujące. Skutki pandemii zatem nie pozostały bez wpływu na firmę. Jednak w porównaniu z innymi sektorami nie narzekamy – mówi dyrektor zarządzający Piekarni Cukierni Putka.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Putka RSS ALERT    /    chałka RSS ALERT    /    chleb tostowy RSS ALERT    /    bułki RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    Piekarnie Cukiernie Putka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Natalia 2021-02-26 17:09:16
    Piekarnie na szczęście nie odczuły znacznego spadku obrotów z powodu pandemii jak inne branże. Są także piekarnie, które odnotowały wzrosty i nie zahamowały swojego rozwoju. Są jednak także takie, jak warszawska SPC, która zmuszona została do likwidacji kilku sklepów firmowych oraz odnotowała kilkudziesięcio procentowe spadki obrotów w sklepach. Wiele zależy od elastyczności firmy i otoczenia rynkowego w jakim pracuje.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!